söndag 2 mars 2014

Hallå där VIK, det här kan väl inte vara ert bästaste?


Först måste jag säga att jag är svältfödd på ljusblå fotboll. Har i år sett två av VIK:s träningsmatcher och lika många av Eskilstuna Uniteds, men min själ skriker efter ljusblå fotboll, men vad gör man? Man sitter och spanar in VIK i väntan på ljusblå tider för att få lite bättre koll på dem modell 2014.
Som ni ser på rubriken så var jag inte riktigt nöjd med VIK:s spel eller om man ser ur ljusblå synvinkel så kanske jag skulle känna mig nöjd men det gjorde jag inte. När jag tittade ut på plan och följde spelet så kunde jag se att de spelare som jag tyckte var lite extra bra och skapade i matchen mot Enköping, dvs Sofia Cederberg och Caroline Schultz inte var med på plan. Det var intressant att se hur deras spel såg ut med och utan dem på plan. Sen får man fortsatt komma ihåg att det är försäsong.
När man läste på listan över spelare som slutat i VIK så fanns deras erfarne back Elisabeth Axelsson men på den, men vid uppvärmningen så såg jag Axelsson på en ryggtavla och efter lite studerande så såg jag att det var hon som snörat på sig skorna igen, så nu har de en erfaren back som håller hög klass för den här nivån.
Tryck nu på läs mer för att läsa om matchen:


VIK började matchen med lite intensitet och fick genast igång sitt passningsspel och de dröjde inte länge för än ett skott hade skjutits över mål. Triangeln som var motståndet för dagen kom också till anfall och hade ett skott utanför och en nick mot mål efter en hörna,men ingen av dessa chanser var någon större fara med. Spelet var lite böljande men VIK hade ett bättre passningsspel men det var inte det som ledde fram till Zhenef Roshanis ledningsmål utan det var att VIK kunde vinna boll högt upp sedan de satt press på den högerbacks om fått en passning från målvakten. Triangeln fick inte till några vassa anfall då de var för få med upp, men de började få igång sitt passningsspel mera och det blev mera av dem på plan, men de fick inte riktigt till det. De fick en frispark i bra läge och en hörna på detta som de kom till skott på. De var helt klart mera med i matchen.

VIK skapade inte så mycket heller men Agnes Höglund kom fri och kunde skjuta. Det var mer Triangeln nu och jag tänkte att det var skönt att det är ett tag till premiären för VIK. Sen blev det VIK:s tur att synas mer på plan men Triangeln kämpade på och kom till något anfall. VIK var bra men jag blev inte mörkrädd direkt när jag såg det ur ljusblå synvinkel. I den 29:e minuten så tog sig en Triangelspelare sig igenom VIK:s backlinje med fart och kunde kvittera till 1-1. Strax efter så hade VIK:s Charlotte Hassel ett bra läge men hon var inte vän med bollen just då. Triangeln kändes på och kom till en fin attack Mot slutet av halvleken så dominerade Eskilstuna-laget och det blev lite rörigt efter en hörna men det ledde inte till någonting, och strax efter så tog de sig igenom men skottet gick utanför. Det vassaste VIK hade mot slutet av denna halvlek var  att Neamat Oday sprang offside och på en passning och det kan vara en bra beskrivning på deras spel i det skedet på matchen.



VIK startade andra halvlek med fart och det blev det genast farligare. Neamat tog sig fram på sin högerkant och kunde spela in till Stephanie Paramio som kom till skott. Måste få ge Evelina Sjöstrand en eloge för den back hon har blivit och det måste kännas tryggt för VIK att ha henne där för hon är verkligen resolut. Efter VIK:s pigga start så tog Triangeln över taktpinnen och spelad bra anfallsfotboll och det var nära ledning för dem efter ett inspel från höger och strax efter så hade de ett skott utanför medans VIK inte kom någon vart. Triangeln dominerade nu och den som gladde mig mest i VIK var när Neamat visade upp sin teknik. Triangeln fick till ett skott utifrån och jag blev glad åt när VIK fick till ett bra anfall även om det rann ut. Snart försökte de igen men Triangeln kunde bryta.

Från en klarblå himmel så fick VIK en bra chans när Johanna Lötjönen träffade ribban med ett skott från vänsterkanten och Amanda Lindvall fick en bra träff på returen. Triangeln fortsatte att dominera och det blev lite rörigt efter en hörna men det var lite för mycket VIK-spelare i straffområdet för att det skulle bli riktigt farligt. De fortsatte att skapa och hade ett skott utanför. Evelina försökte dra igång ett anfall för VIK men det stoppade upp högre upp i plan av Triangeln som spelade mycket bra. Eskilstuna fick till ett bra skott som gick rätt på VIK:s målvakt. Det var lite frustrerande att se att VIK inte kom någonstans men det skapades någon form av chans på en långboll som lades ner i Triangelns straffområde. Ja, Triangeln fortsatte att dominera och skapade press. De fick till ett skott efter en hörna medans VIK verkligen inte kom någonstans.. Triangeln fortsatte att anfalla till dess att domaren blåste av matchen..

Triangeln, ja. de kommer med all säkerhet vinna sin division tre serie, sanna mina ord...

Måste bara som passus få inflika att när Agnes manade på sin lagkompisar så var det som att att flyttas tillbaka i tiden för hon lät precis som Jennifer Forsman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar