torsdag 20 mars 2014

Felicia skriver kontrakt...


Felicia Jingmyr Steiner är en spelare som jag inte har hunnit få någon relation till. Hon kom till Gideonsberg på sen sommaren när jag hade hunnit att följa u-laget som nu har blivit A-lag ett litet tag. Vet att hon varit uttagen i länslag etc och läst den stora intervju hon gjorde med VLT som hade en stor artikel med henne. Det som fastnade mest där var orden om att Gideonsberg är en bra klubb att utvecklas i och det skulle väl vara den bästa devisen: "Gideonsberg - en klubb att utvecklas i". Jag kan inte tänka mig något bättre varumärke. Felicia har nu valt att skriva ett kontrakt på tre år så hon vet att hon kommer att utvecklas. Med Jessica Leander och Elvira Gustafsson så ville jag ge extra allt, men här kan jag tyvärr bara ge en korv med bröd utan något på för jag har inget speciellt att säga utifrån söndagens träningsmatch utan jag lade inte märke till henne för jag hade fullt upp med Jessica, Elvira. Oliva Gustafsson, Izabell Rydell och Matilda Åhlen men jag vet att jag snart kommer att ha en bild av Felicia också. Man blir lite begränsad i upplevelsen av en match när man ser den från markplan för man ser mest det som händer närmast om man jämför med att se t.ex en match på Swedbank Park eller för den delen den lilla läktaren på Önsta IP ger lite överblick. Det man vinner i action som i söndags förlorar man i överblick. Lovar att återkomma i ämnet Felicia, be sure about that...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar