lördag 16 april 2016

Yes!!!


I veckan så bytte jag jobb och det medför att jag kommer att till en början med jobba varannan helg men det kanske blir var tredje så småning om och det betyder både bra och förändring för den här bloggen. Vi börjar med det bra och det är att jag kommer att få mera energi då den psykosociala arbetsmiljön på mitt förra jobb utvecklades sig till en stor energitjuv. Förändringen är att jag inte kommer att kunna att se lika många matcher som nu när jag bara har jobbat var sjunde, men jag lovar att hålla uppe kvaliteten på det jag skriver för mitt hjärta är det samma...



Hade jobbat igår och på kvällen skulle en kompis och jag gå och se lite wrestling nere på Publik och vi var först hem till honom där vi pratade om ditt och datt. Mitt i hans berättande av dejtingeskapader så kollade jag resultatet på mobilen för de ljusblå lagets match mot Ornäs och såg att de vunnit borta med 2-1 och jag utbrast "Yes" och knöt näven. Upptäckte just nu alltså bokstavligen just nu att hemsidan hade samma rubrik om sin nyhet om segern.



Sen blev jag förstås nyfiken på om det fanns någon matchstatistik för vem gjorde målen och SvFF:s hemsida levererade en bild av matchen som berättade för mig att Maria Liljenborg en spelar vi känner till sen tidigare gjorde mål redan i den 3:e minuten. Vilken kalldusch det måste ha varit men exakt halvtimmen senare så kan Elvira Gustafsson kvittera och i den 52:a minuten så ger Elin Gunnarsson de ljusblå ledningen med 2-1. Har faktisk undrat om Elin kommer vara den som kommer att producera mål något som jag sett antydningar till i de träningsmatcher jag sett och att Elvira kan göra mål vet vi redan men det är kul att de får göra division ett mål även om det är på en gammal division två bekant

.

Det här känns som det var de viktigaste poängen för hur hade det känts att förlora premiären mot en annan av nykomlingarna då målet är att hålla sig kvar om just Ornäs just är ett av de lagen som de kommer också kommer att få jobba hårt för att ta de poäng som behövs. Visst känner man lite tillförsikt inför matchen mot Huge?

Lite intryck levererade från hemsidan som förstärker din och min bild:

"" Tycker att Ornäs hade första trettio men att vi sen tar oss in i matchen" Känd supporter.

"Vi hittade en lösning på ena kanten i andra vilket ledde till ett mål" Hansken.

" Jag vet inte riktigt men jag tycker tjejerna gör det bra" Annan känd supporter.

" 2-1 känns skönt inför fortsättningen av serien" Hansken."


Några länkar om du vill läsa vad VLT men vi skippar Dalarnas tidning som inte innehåller några nyheter utan kokar soppa på en spik. Jag har i alla fall lärt mig att koka soppa på spikar. Såg just att VLT:s också var lite spiksoppskokning men lite mera innehåll:

http://vlt.se/sport/fotboll/1.3771742-dromstart-pa-division-1-resan

Bilderna är tagna av Kristina Åhle´n men jag skickar med en från gårdagens wrestling...




1 kommentar: