fredag 29 april 2016

Hello Bele Barkarby...


Var på Adele igår vilket var fantastiskt och medans jag väntade på att hon skulle börja så kollade jag lite på sociala medier och främst Twitter där jag på Tierps twitterkonto kunde följa matchen mot Rimbo som spelades igår kväll. Följde den till den 74:e minuten när Ashley sköt strax utanför men då släcktes ljuset ner och mitt fokus gick åt ett annat håll. Ja, ni förstår vilken låt hon började med...

Jobbade ju en tur åt en kollega förra helgen så det blir Bele Barkarby borta idag och det kommer att bli en tuff match, ja det kommer bara att bli tuffa matcher, men det kommer att bli kul att följa. Att de blir tuffa behöver inte betyda att man förlorar dem utan bara att man måste kämpa för att vinna eller ta poäng och här hoppas vi på vinst även om Bele Barkarby är ett mycket bra lag som vann sin serie förra året med 85 gjorda mål, en oavgjord match och en förlust. Bara det visar vilket bra lag de är.

 Hur har säsongen börjat då? Jo, de började med att slå Tierp med 1-0 genom ett mål av Johanna Kilegran i den 54:e minuten.
I andra omgången så fick de svårare motstånd och föll mot Gustafs som vann med 3-0 efter mål av Sofia Lagerström i den 55:e och 72:a minuten och av Lovisa Gustafsson i den 56:e i en jämn match dör Bele Barkarby hade lika många målchanser som Gustafs men där hemmalagets målvakt Alexandra Sjölander storspelade och gjorde klassräddningar. Beles tränare Mats Persson sa efter matchen att de spelmässigt var värda en poäng, att de var det bättre laget och att de skapade tillräckligt för att vinna, men att om man inte gör mål på sina chanser så...

Ja, som ni förstår så kommer det här att bli en tuff match men bollen är rund och jag kunde läsa på de ljusblåa lagets hemsida att tränaren Handsken ser fram mot matchen och säger följande "Ser fram emot matchen mot Bele. Vi har under veckan pratat igenom vissa saker som vi bör ändra, slipa på och få bättre inställning till. Vi mönstrar samma trupp som sist men lägger till ett par spelare som glädjande nog är klara för spel."

Ja, se han fram mot matchen så gör jag det också...

Ja, det måste man göra för annars är det ingen ide´att åka dit...

Och dit ska jag...

Det inlämnade tipsen är följande:

Oj, nu kom jag av mig men jag råkade upptäcka att inlägget om att Alina Hede´n blivit veckans GIF-lirare hade väldigt många visningar...

Nu till tipsen:

                                                          Moi           Mr K           Mr S

1, Tierp - Rimbo                                 1               1                2

2, Bele Barkarby - Gideonsberg         2              X                2

3, Huge - Brommapojkarna                 2              X               1

4, Djursholm - Gustafs                       2.              2                2

5, Ljusdal - Gamla Uppsala                2               2                2

6, Ornäs - Bollstanäs                         2               2                 2

Ja, det är bara att konstatera att Stefan Andersson har ett rätt efter att Rimbo bortaslog Tierp med 2-1 igår kväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar