onsdag 20 april 2016

Norra Svealand ett tipset...


Ja, det är inte lätt att tippa så här i början av en säsong, ja det är inte lätt senare heller men för att det inte är lätt betyder inta att vi ska ge upp för vill vi att våra ljusblå spelare ska ge upp för att allt inte är lätt. Nej, det är bara att föregå med ett gott exempel. Härligt med tre poäng i lördags och nu får vi se hur det går på lördag...

Ja, så här tippar jag denna vecka och jag är fundersam på hur du kommer att tippa:

1, Gustafs - Bele Barkarby 1  Gustafs fick 1-1 mot Huge men de kan bättre än så..

2, Brommapojkarna - Ornäs 1 Den division ett rutin BP har med sina nyförvärv gav inte utdelning mot Ljusdal men nu kommer de att göra det..

3, Tierp - Djursholm 1 Svår match men vi jag väljer att tro på hemmaseger..

4, Gideonsberg - Huge X Svår match men jag väljer att tro på poäng för de ljusblå. Huge spelade oavgjort mot Gustafs men kan de ljusblå spela oavgjort mot Gävle-laget?

5, Rimbo - Gamla Uppsala 2 Säker tvåa där jag tror på seger för laget som slog ex-Elitettan-laget Bollstanäs i förra omgången..

6, Bollstanäs - Ljusdal 1

Ja, vill du vara med och det tror jag att du vill så kan du lämna ditt tips i kommentatorsfältet, eller på Gideonsbergsbloggens Facebooksida, följer du mig på Twitter så kan du lämna det där och har du mitt mobilnummer så är det bara att SMS:a..



Träffade några kompisar på Allstar igår och såg för att se derbyt mellan Hammarby och Djurgården. Två höll på Djurgården, en på Hammarby och en tittade på hockey. Visst drömde jag om en derbyvinst och det då bra ut när Djurgården kvitterade men det gick som det gick...

Ja, en jobbarkompis frågade igår om jag kunde byta med henne så hon kunde bli ledig på söndag kväll då hon och hennes kille skulle kolla på ett hus utanför Örebro. Sa först nej för jag hade ju tänkt att gå och se VIK spela mot Telge men så började min hjärna att jobba och frågade om hon hade några planer för Valborg och det hade hon inte så nu blir jag ledig så att jag kan se det ljusblåa lagets bortamatch mot Bele Barkarby...

Ja, vi illustrerar väl den här bloggen med en bild på en målskytt tagen av Kristina Åhle´n och hållet tummarna inför lördagens match..

1 kommentar:

  1. 1, Gustafs - Bele Barkarby 1

    2, Brommapojkarna - Ornäs 2

    3, Tierp - Djursholm x

    4, Gideonsberg - Huge 1

    5, Rimbo - Gamla Uppsala 2

    6, Bollstanäs - Ljusdal x

    SvaraRadera