onsdag 13 april 2016

O som i Ornäs..


Återanvänder en gammal rubrik för nu är det dax för de ljusblå att på lördag möta Ornäs för det tredje året i rad. Ornäs vann serien genom att slå de ljusblå med 3-1 på Swedbank Park i den sista omgången då allt avgjordes. Ornäs trodde nog att de lämnat de ljusblå bakom sig men ödet ville annorlunda. För två år sen så vann Ornäs hemma med 1-0 men i returen så fick de inte låna bollen och de ljusblå vann med god marginal men och förra året så blev det tvärt om med 4-1 seger på bortaplan för att sen förlora på hemmaplan. En sak som man kan säga om Ornäs är att de är starka på fasta situationer så jag rekommenderar att de inte får låna bollen...

Ornäs har tre nya spelare inför säsongen, i alla fall så var de tre i december när det skrevs om dem i Dalarnas tidning och det kan ju ha tillkommit någon. De som har tillkommit är Hanna Ingvarsdottir från Säter, Moa Winninge från Svärdsjö och Patricia Forsell från Gustafs..

Ornäs träningsspelade härom dagen mot Djurgården F19 och ledde med 3-1 i en match som slutade 3-3, men mot Elitettanlaget Sirius gick det trögare då de föll med hela 9-1.

Gideonsbergs 2-2 mot Hällbybrunn lär inte resultatmässigt skrämma Ornäs, men jag tänker inte uttala mig för jag var inte där. Tränaren Handsken uttalade sig positivt på hemsidan och jag har sett vad de gjorde mot VIK...

Bilden är från deras hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar