onsdag 27 april 2016

Veckans GIF-lirare: Alina Hede´n...


Karaktären i matchen mellan Gideonsberg och Huge gjorde att det att det var svårt att utse någon veckans lirare då det var mycket kämpa och svårt att spela sitt spel mot en bättre motståndare. Huge var det bättre laget men de ljusblå stod emot bra men fälldes av hörnorna.
Josefine Dalin, Elvira Gustafsson, Izabelle Lundqvist och Lovisa Byman lyftes fram av den ljusblå tränaren Hans "Handsken" Johansson men jag vill lyfta fram en annan spelare som jag fick tillfälle att studera närmare i andra halvlek då hon sprang på min kant och det är Alina Hede´n.
Jag reflekterade hur hon förra säsongen tog steget upp i A-truppen, ja hon spelade F17 också då och hur stort det är att kunna ta steget att spela division ett. Jag tyckte hon gjorde bra ifrån sig och skapade även om hela laget vägde lite för lätt mot Huge. Har fina minnesbilder av hennes insats och det ska bli spännande att följa henne den här säsongen. Hörde någon på raden bakom säga några fina ord om hennes vänsterfot..
Ja, för dig som inte vet det så är det hon som är till vänster i bild...

Här kan du få se Brommapojkarnas mål mot Ornäs:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar