tisdag 12 april 2016

Norra Svealand ett tipset...


Norra Svealand två tipset, blev förra året Västra Svealand två tipset och nu förvandlas den likt en kameleont till Norra Svealand ett tipset, men premisserna är det samma och det är att du ska tipsa veckans omgång av division ett Norra Svealand och det gör du genom att kommenterar i kommentatorsfältet, eller på Gideonsbergsbloggens Facebooksida eller via Twitter om du följer mig där och har du mitt mobilnummer så går det bra att SMS:a också.
Så här ser min rad ut denna premiäromgång;

1, Bele Barkaby - Tierp 2 Tierp var stabila förra året mot många lag som placerade sig längre ner där Bele Barkarby förväntas att placera sig så jag tippar bortaseger...

2, Gamla Uppsala - Bollstanäs 1 Ja, Bollstanäs drog på sig skador i träningsmatchen mot BK30 och de kan ju vara borta fortfarande. Någon i GUSK skadade sig också men det får bli en etta fast än Bollstanäs så stabila ut i söndags

3, Huge - Gustafs 2 Say no more...

4, Ornäs - Gideonsberg 2 Ja, de ljusblå måste se upp med den fasta situationerna men kan de spela som i träningsmatchen mot VIK så kan det gå vägen...

5, Djursholm - Rimbo 1 Ja, hemmaplan får avgöra men jag känner en viss osäkerhet...

6, Ljusdal - Brommapojkarna 2 Match i inomhushallen i Ljusdal men jag tänker nog följa min magkänsla och tippa bortaseger..

PS. Var och kollade på AIK:s match mot IFK Göteborg igår där jag hoppades att IFK skulle vinna men jag fick nöja mig med oavgjort. Bilderna är därifrån och den nedanför föreställer min allsvenska fotbollskompis som håller på AIK. Det var många mål på fasta situationer på Friends Arena och det är något som de ljusblå få se upp med på lördag DS.


1 kommentar:

  1. Bele Barkaby - Tierp 2, Gamla Uppsala - Bollstanäs 2, Huge - Gustafs 2, Ornäs - Gideonsberg 1(GIF inkastade i serien, Ornäs erfarna i serien), Djursholm - Rimbo X, Ljusdal-BP 1(Ljusdal tar nog fler poäng hemma än borta pga hallen)

    SvaraRadera