lördag 9 april 2016

Då blir det nya lag: Tierp..


Vadå, det spelar ingen roll om jag hinner igenom alla lag? Visst vore det kul om jag hann med alla lagen och en kopp kaffe fixar det hela..

Det laget som vi kommit till nu är Tierp och jag ska dela mina bästa Tierp-,minnen. Den säsongen när de möttes så krigade de ljusblå och IFK Gävle i toppen, ett lag som var lite boostad, ryckte tallanger från länet omkring och där med inte var så populärt och som värvade amerikaner över Facebook. Det var ganska jämt i toppen när det var dax för de ljusblå att möta Tierp och det var den dagen då Gimo slog IFK Gävle.lite oväntat ( det var då jag skickade blommor eller om det var ett kort till Gimo ). De ljusblå spelarna visste inget om att Gävle förlorat och de fick de inte veta för än efter matchen för att det inte skulle påverka deras inställning. Det var den matchen då de ljusblå gjorde rycket som gjorde att de gick upp i division ett den gången. Tierp då? Jag kom ihåg att jag skrev att jag tyckte att spelarna också borde ha betalt inträde då de var åskådare..

Ja, en trevlig arena och jag har sen dess gillat Tierp som lag. Ja, jag gillar många lag och jag har haft koll på hur det har gått för dem och det har gått mycket bra, ja inte Elitettan bra men division ett bra. de har varit ett stabilt lag några år och som inte har varit inblandad i några bottenstrider och förra säsongen så slutade de sexa i division ett norra Svealand. Fick just ett sånt  sug att återbesöka deras arena. Har minnesbilden i huvudet hur den ser ut även om det var ett antal år sen jag var där..

De hade motsatt målskillnad mot laget vi tittade på igår för Tierp gjorde 35 mål och släppte in 25. De vann nio, spelade fem oavgjorda och förlorade åtta. Vinsterna kom mot Vaksala med 4-0, Selånger med 7-0, Täby med 3-1, ( de började förra säsongen med tre raka vinster )  Moheds SK 1-0 , Rimbo 3-1 ( det dröjde till den sjunde omgången innan de inte tog poäng), Korsnäs 3-1, Vaksala 4-1, Rimbo 3-0 och de oavgjorda mot Huge 0-0, Täby samma resultat, Moheds SK 1-1, Djursholm samma resultat..

Tittar man på säsongen så började de som en raket och fick sen svårare när det var dax att möta lagen som hamnade före de i serien som Sundsvall, Djursholm, Gustafs, Gamla Uppsala och förutom Täby.Ja, Huge hade de lite svårt för av lagen som hamnade bakom..

Det är alltid lika intressant att se om de har någon utpräglad målskytt och de som gjorde mest mål var Lisa Hägglund med 10 och Anna Persson med 8 mål gjorda..

Under försäsongen så förlorade de med 1-5 mot Gustafs...

Bilden är från deras hemsida..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar