onsdag 11 juni 2014

Veckans hedersomnämnande: Josefin Höglander..


Det var mycket fotboll nu i slutet av förra och början av denna när det var F17 i söndags och sen bortamatch i måndags. Har verkligen lärt mig att uppskatta F17 serien med undantaget som var matchen mot BK30 men annars så är det riktigt kul och bra fotboll. Det är kul att få se dem som är under och på gränsen till A-laget och dem som kommer att vara i det läget nästa säsong och det är en intressant blandning av spelare. Det är kul att få koll på och börja upptäcka fler.
Hade jag bara sett F17 matchen mot Sandviken i söndags och inte A-lagsmatchen mot Frövi så hade jag utsett Josefin Höglander till "Veckans lirare" men nu  när jag har sett A-laget spela så blir det inte hon, men jag uppskattade hennes insats både där och när hon byttes in mot Frövi så mycket att jag vill ge henne ett hedersomnämnande och det känns skönt att ha denna sub-kategori.
Vi börjar med F17 matchen där jag beskrev henne som backgeneral och de var hon verkligen då hon dominerade där bak. Någon sa att det var väl inte så svårt just med att det var mycket yngre spelare i backlinjen, men jag tycker att hon gjorde en mycket bra insats där som är värd att lyftas fram.
Mot Frövi så byttes hon in i andra och var inte någon skugga utan dominerade där hon for fram och var kraftfull och resolut överallt där hon blandade sig i. Det var verkligen en fröjd att se. Fortsätt du på den vägen Josefin så kommer du att få läsa ännu fler superlativ i denna blogg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar