torsdag 19 juni 2014

Cassandra on the move?


Har man en gång spelat i ljusblå tröja, dvs i Gideonsberg så är man på min radar och i vintras när det hände så mycket kring BK30:s Cassandra Korhonen så fick jag en intervju som är en av de mest lästa blogginläggen så det märks att det finns ett stort intresse kring henne. I intervjun så pratade vi lite om vad som skulle kunna få henne att stanna i BK30 då hon provtränat med några klubbar på allsvensk nivå och det hon sa då var att om det kom till lite bra spelare som höll bra klass så skulle hon kunna stanna. Sen har jag inte tänkt mer på det för jag visste att hon åtminstone skulle stanna till sommaren och jag glömde bort det hela och jag tycker det tuffat på ganska bra för BK30. Men igår nådde mig ryktet från en säker källa som är pass säker att jag törs skriva om det att hon kan vara på väg att röra sig till hösten, vilket vore en förlust för BK30 och Västeråsfotbollen men så klart ska Cassandra få de utmaningar hon behöver och kunna utvecklas som spelare. Visst vore det skönt om det kunde ske här för visst vore det roligt om BK30 kunde jobba ihop ett lag som inom ett eller ett par åt skulle kunna spela i elitettan, men det som är bäst för Cassandra är bäst för Cassandra.
 Min målsättning är att fortsätta kunna följa utvecklingen av hennes karriär här på bloggen för jag tycket hon är en förebild i att kunna ligga på en sån hög nivå att det finns ett intresse från föreningar så högt upp som i allsvenskan. Det ska bli verkligen intressant att följa...
Redan imorgon så kommer ni att serveras lite mera Cassandra-news...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar