tisdag 17 juni 2014

Say no more...


Nu ska vi köra med lite resultatlogik. Gideonsberg förlorade mot Ornäs med 1-0, vann över VIK med 2-0 och spelade oavgjort 1-1 mot Enköping nu i lördags.  Ornäs vann med 2-1 över Arboga men det var några veckor sen men sen dess så har Arboga förlorat med 6-1 mot Enköping och nu i söndags 10-0 mot VIK. Ja, ni ser åt vilket håll det lutar och jag misstänker att Izabell Rydell vill få förlustmatchen mot QBIK ur kroppen genom att ta ut det på Arboga. Ja, som vanligt så måste den ju spelas först men jag kan inte gå fel. Jag vet att en tidigare upplaga detta ljusblå lag förlorade två matcher mot Forsby då det låg långt ner i tabellen men detta Forsby hade ett kämpa i sig som vände allt. Nog med minnen men det här känns säkert, men naturligtvis så vinnes inga matcher av sig själv
Arboga har åtta poäng som kom genom segrer mot Vattholma i andra omgången ( jag tror att både Arboga och Gideonsberg kan vara glada att de mötte Vattholma så tidigt på säsongen), oavgjort mot Gagnef i den tredje, 0-0 mot Irsta i den den fjärde omgången och seger mot Frövi med 4-1 i den 5:e omgången...
Jag vet inte vad jag ska säga mer om den här matchen för det kan inte skapas mer dramatik än det här utan nu ska den spelas istället..
Ja, flest mål i Arboga har Elin Bergkvist gjort och hon har gjort tre...

PS. Gideonsbergs F15 vann i måndags över Adolfsberg med 2-0 efter mål av Linn Flytström i den 32:a minuten och av Cecilia Bahar i den 76:e minuten. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar