torsdag 12 juni 2014

Norra Svealand 2 tipset


Det här blev kortvecka men ljusblå match i måndags så nu är det dax för att tippa igen när man precis nyss ha krönt förra veckans tipskung som enligt säkra källor är redo att ta emot utmaningar. Det har varit olika tipskungar varje veckan och ingen har någonsin delad på denna titel. Förra veckan så pendlades det mellan två och fyra rätt och nu tänker i alla fall jag ge mig i kast med denna veckans tippande och var med och utmana mig och förra veckans tipskung. Kan inte annat än att tänka mig att den som fick abdikera nu när helgens omgång var klar inte vill annat än att bestiga trona igen. Det här känns ju värre än "Games of thrones". Vill du vara med och det vill du hoppas jag så kan du skriva på Gideonsbergsbloggens Facebooksida, använda twitter, skriva i kommentatorsfältet om du har Googlekonto, eller SMS:a eller maila mig om du nu skulle ha de sistnämnda uppgifterna:
Nu kör vi:

1, Gideonsberg - Enköping X Skulle man chocka alla med att smyga in ett kryss för vad hände egentligen när Enköping vann över Arboga med 6-1?

2, Ornäs - Östervåla 1 Ornäs känns starka och är revanschsugna efter förlusten mot VIK och kan hemmaplan påverka?

3, Irsta - Gangfef 1 Irsta är nog taggade efter poäng i förra omgången

4, Vattholma - Frövi 1 Frövi var bra men det känns som de har mycket rotation i laget och Vattholma känss riktigt på G. Sen hemmaplan på deras fina arena. Har nästa lust att åka dit...

5, Arboga - VIK 2 Jag tror nog att VIK kommer att öka på sin plusmålskillnad..

Hm, skulle nog gissa på att jag får tre rätt. Varför inte rätta till detta redan nu? Nja, jag lämnar in det så här för visste verkar Enköping på G och inte är det väl omöjligt att Irsta vinner hemma?
Såg nu att nästa vecka blir ännu kortare. Sista matchen i denna omgång körs på söndag och första på den nya ligger på tisdag. Ja, då får jag och därmed du ligga på för att lämna in tipset i tid

1 kommentar: