torsdag 17 september 2015

Veckans första hedersomnämnande: Ellen Sandström..


Fredag morgon och regnet slår mot plåttaket och jag minns tillbaka till matchen mot Avesta/Skogsbo. Det är inte så att jag behöver fundera över vem som ska bli "Veckans GIF-lirare" eller få ett hedersomnämnande för det blev klar redan då. Jessica Leander var väldigt bra i backlinjen men den som jag vill lyfta fram för ett hedersomnämnande är Ellen Sandström och en hennes offensiva backspel i första halvlek när det var som trögast. Jag tror nog att det var hon som skapade mest när hon gav sig framåt i plan med boll eller tog emot en boll och avancerade där hon letade lägen och försökte hitta öppningarna i Avesta/Skogsbos försvar..
Det tycker jag är värt ett hedersomnämnande...
En bild säger mer än tusen ord och tänk på att jag tar den här bilden från läktaren en bit in på den ljusblå planhalvan och att det är straffområdesgränsen ni ser längst upp i bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar