fredag 25 september 2015

Matchen med stort O...


Innan säsongen så hypeade jag Ornäs utifrån förra årets spel plus att det hade inlett en samarbete med Forssa BK. Säsongen började lite trögt så då tänkte jag "hm, gjorde jag en felbedömning?", men nu står vi här med en seriefinal som är direkt avgörande om Töcksfors vinner vilket det är troligt att de gör.
Ornäs har sen de mötte ljusblå i förra gången på bortaplan bara förlorar en match och det var mot Torsby med 3-1. Ja, det säger allt och under den tiden så har de ljusblå förlorat mot Töcksfors. När de ljusblå och Ornäs möttes förra gången så var det hattrick av Izabell Rydell med mål i den 13:e, 28:e och den 89:e minuten och Ornäs reducerade genom sin stora målskytt Maria Liljenborg i den 38:e minuten. Lovisa Byman hann också med ett mål som i den 68:e minuten.
Spelet mot Avesta/Skogsbo stämde inte riktigt och även om jag var nöjd med resultatet borta mot IFK Kumla så kunde jag läsa i Kristians Mangs referat att spelarna var någon annan stans mentalt.
Tror idag att motivationen är på topp för det här är ingen match som någon tror att den ska vinna sig av sig själv och den gäller allt. Hoppas det blir en sporre. Bra i alla fall att Izabell Rydell är tillbaka efter landslagsinsatsen förra helgen för den är hon som toppar skytteligan med 25 mål och bakom henne så ligger Maria från Ornäs med 17. Ja, henne måste det få stopp på..
Känner mig inte orolig och jag vet inte vad jag skulle kunna säga mer om den här matchen..



Det här är de inlämnade tipsen:

                                                         Jag          Mr K      Mr S

1, Lillån - Kumla                               1              X           X

2, Råtorp - Torsby                             2              2            2

3, Eda - Töcksfors                             2              2            1

4, Avesta/Skogsbo - Gagnef             1              X           1

5, Gideonsberg - Ornäs                     1             1            1

6. IFK Västerås - Gideonsberg          1             2            1

Foto: Kristina Åhle´n från matchen mot IFK Kumla...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar