onsdag 9 september 2015

Fattrick av Cassandra sänkte de ljusblå..


Har i mitt bakhuvud haft informationen att semifinalen i Widerlöv cup mellan de ljusblå och BK30 var  någon gång i början av september men det har varit så mycket strul på jobbet som har tagit energi så det blev inte längre än en tanke. Tittade till Instagram igår kväll och såg att matchen hade dragit igång men jag hade det ganska fint i min stuga som bara ligger på andra sidan Rocklundaskogen från Swedbank Park. Det blev ju ganska sent i tisdags kväll när jag kom hem 01.00 från EM-kvalmatchen för att kliva upp 04.30 så med facit i hand så kanske det var bra att jag inte visst om när det var..
Nå hur gick det då för de ljusblå? Utgången var ganska given men det intressanta skulle bli resultatet och om eller hur många mål de ljusblå skulle göra på BK. Cassandra Korhonen med förflutet i ljusblått satte i 1-0 till BK30 i den 12:e minuten och fyra minuter senare så gjorde Jennifer Holmström 2-0 men sen dröjer det till den 40:e minuten innan Cassandra gör sitt andra mål för dagen till ställningen 3-0. I andra halvlek så gör hon 4-0 i den 46:e minuten och i den 54:e minuten så gör hon 5-0 men sen så börjar de ljusblå målen att trilla in då Izabell Rydell gör 5-1 i den 74:e minuten och fyra minuter senare så snyggar Ellen Sandström till siffrorna så att matchen slutar 5-2.
Både ett äkta hattrick och ett fattrick av Cassandra. Det är bara att önska BK30 lycka till i finalen...
Fotot är från BK30:s hemsida och är taget av Kjell Berggren. Det syns att det ljusblå försvaret hade fullt upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar