tisdag 29 september 2015

Årets sista tipskung: Kjell Leander..


Hade tänkt att gå och se F17 matchen igår men så fick jag en förfrågan att gå med på en Pecha Kucha-kväll och  jag är lite svag för när någon frågar om jag vill hänga med för det är kul och man kommer iväg på något nytt som man inte kommit iväg på annars. Vad är Pecha Kuschà? Jo, ett japanskt fenomen där olika föredragshållare visar 20 bilder och varje bild visas i 20 sekunder så det blir en massa intressanta föredrag där man annars inte hade gått på något så får man veta lite om mycket. Igår fick jag höra om Veggokökets framtidsplaner, den amerikanska killen som brukar trixa med cykeln på stan berättade om sitt liv, Sveriges största Twitterkändis som är från Västerås berättade om sitt liv, en kille som hoppat av SDU berättade om varför och en teaterpedagog berättade om kreativt kaos. Det kommer att vara en gång till i år och då ska en kille som jag känner, han som håller i VSK:s Swisch-kampanj berätta om detta.
Lång inledning men de ljusblå F17-laget vann med 5-1 över IFK Västerås igår kväll då laget toppas med Jessica Leander, Elvira Gustafsson, Amilia Högbacka och Izabell Rydell. Jag har förstått att IFK-tjejerna varit lite kaxiga så jag förstår att det var skönt att tvåla till dem så här i sista matchen så att de ljusblå kan gå på spelledigt men en skön känsla...
Det här är lite som legal insiderhandel för Kjell Leander hade lite koll på att de skulle vara med så han tippade ljusblå vinst och det särskiljde honom så han fick fyra rätt och blev årets sista tipskung. Ett stort grattis Kjell!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar