fredag 4 september 2015

Ännu en viktig match..


Jag har flera gånger under seriens gång hoppats på att Torsby skulle ha sågats av från sin toppkänning så att det hela skulle göras upp av Töcksfors, Ornäs och de ljusblå vad det gäller de två översta placeringarna som leder till avancemang och där jag förstås tänkt mig att de ljusblå skulle knipa en av dem. Har tänkt mig att Töcksfors verkar ostoppbara så det skulle bli Ornäs som skulle snuvas på platsen i slutändan. Men inget har gått som jag tänkt utan Torsby har hållit sig fast som en igel i toppen och tagit fina skalper på vägen.
Förra gången de ljusblå mötte Torsby så var det i "svackan" och det spelades 0-0 på Swedbank Park. Hade med mig en kompis som såg sin första ljusblå match för säsongen och trodde inte han skulle hänga med några mer matcher efter den matchen med det har han gjort.
Just nu så parkerar Torsby på en andraplats med samma poäng som serieledande Töcksfors som har bättre målskillnad. Nu i sista matchen så vann de mot just Töcksfors med 1-0 på hemmaplan.
Sedan de mötte de ljusblå senast så har de besegrat Kumla med 4-0, men i omgången efter så förlorade de mot Lillån med 4-2.Sen radade de upp tre 2-1 vinster mot Råtorp, Eda och Avesta innan de slog Ornäs med 3-1 och Gagnef med 3-2.
Ganska jämna matcher resultatmässigt Ornäs men där de har dragit det längsta stråt så det ska väl inte vara omöjligt med en ljusblå vinst. Det skulle verkligen behövas för att inte tappa tätkänningen då Ornäs möter Råtorp och Töcksfors Kumla.
Vilka är att se upp med i Torsby då vad det gäller målskyttet? Ida Hallstensson har gjort sju mål, Frida Andersson  och Maja Johnsson sex var, Rebeccka Johnsson fyra och Linn Pettersson och Moa Olsson två var. Sen är det ett två spelare som slagit in ett stycken var.
Detta att jämföra med Izabell Rydell som har gjort tjugotre, nästan dubbelt så många som tvåan som slagit in tolv..

Det blir ingen resa till Torsby för mig då jag ska på församlingsläger till Dalarna och det har verkligen blivit för lite ljusblå fotboll för mig men det är något som jag måste rätta till snarast

Veckans inlämnade rader ser ut så här och vi har en ny deltagare som hade synonymen "Fleskmudd" och som därför få gå under benämningen "Mr F" men det kan ju lika gärna vara "Mrs F" då Fleskmudd är ett könsneutralt namn :)

                                               Jag   Mr F  Mr K   Mr O

1, Torsby - Gideonsberg         2 .    2         2           X

2, Gagnef - Lillån                     2     X        X           1

3, Ornäs - Råtorp                    1     1         1            1

4, Avesta/Skogsbo - Eda         1     1         1           X

5, Töcksfors - IFK Kumla        1     1         1            1

6, F17 Tyresö - Gideonsberg  1     1         1             2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar