lördag 19 september 2015

Don´t blame it on the surströmming..


Alltid när jag planerar in något under fotbollssäsongen så kollar jag spelschemat för att se att det inte krockar och det hade jag gjort nu med, trodde jag, men det visade sig att surströmmingsknytisen som jag planerade krockade med bortamatchen mot IFK Kumla som jag hade velat åka på då jag hade fått för mig att matchen var på lördagen. Slog hårt till en tidning när jag upptäckte detta så nu får jag allt hålla mig till sista matchen som är nästa helg hemma mot Ornäs. Den enda trösten är att jag får äta surströmming..

Matchen mot IFK Kumla är intressant i två perspektiv, dels så är Izabell Rydell borta på landslagsuppdrag, men där såg vi förra helgen att det finns andra målskyttar och dels så vann IFK Kumla förra helgen hemma mot Torsby..
Det här är en viktig match som inte får förloras då kampen om andra eller förstaplatsen står på spel dessa sista två matcher och där nästa veckas match är mycket spännande ur detta upploppsläge..
Ornäs har trettio nio poäng och vinner de ljusblå vilket jag hoppas och förväntar mig så har de trettioåtta poäng inför den fighten. Förlorar man så är det kört att nå en högre division för vad är oddsen för att Töcksfors ska förlora mot Råtorp idag? Skulle det bli ljusblå förlust idag och Töcksfors vinner så krävs det seger mot Ornäs nästa helg samtidigt som Eda måste vinna mot Töcksfors nästa helg. Tycker vi löser detta idag...

Att IFK Kumla ligger på sjunde plats med strax under hälften så många poäng som de ljusblå är helt ovidkommande vilket Torsby fick uppleva förra helgen.men de är i så starka framåt nerkingarna med bara tolv gjorda mål där 25% av dessa kom mot Torsby

Ser man efter sommaruppehållet så blir man inte skrämd av Kumla men Torsbyvarningen kvarstår. de spelade 1-1 mot Eda och samma resultat så var det mot Avesta/Skogsbo omgången efteråt. Efter dessa matcher så förlorade de med 6-0 mot Ornäs och spelade en mållös match mot Gagnef och precis innan förra helgens skräll mot Torsby så förlorade de med 4-0 mot Töcksfors..

Har de bara gjort tolv mål så ska det väl gå att hålla tätt och det ska bli intressant att se vilka som gör de ljusblå målen. Forza!!!

De som har gjort flest mål i Kumla är Josefin Norin som gjort fyra och sen så har Elin Bengtsson och Emelie Cederstand gjort två var. Behöver inte räkna upp de som har gjort ett var. Tittar man på de ljusblå så har t.ex Darja Andersson gjort fyra...

Känner mig inte orolig men matchen måste vinnas...

I går så var det start på Matti Koskinens vernissage en trappa upp på Global Living och naturligtvis så var jag där och kikade på hans verk. Om ni inte vet vem han är så brukar han synas på den ljusblå läktaren när han är hemma i Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar