lördag 5 september 2015

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!


Är på församlingsläger nu i helgen och igår var det dax för att spela lite fotboll och jag hade inte föranmält mig men fick en impuls att vara med. Började i mål eftersom min kondition inte tillåter så många löpningar fram och tillbaka i plan. Insåg att det inte var någon god ide´då backlinjen var för oengagerad och vi  hamnade i underläge då jag inte är någon Rebecka Nevala. Bytte då till backlinjen och blev då den back som jag saknade som gav mig in ordentligt i närkamperna och vi täppte till. Hamnade i mål några gånger till och gav då tydliga direktiv till backlinjen men jag gjorde mig bäst som back.
Efter ett bad för att svalka av mig efter min heroiska insats så tog jag en fika innan det var dax att kolla hur det hade gått för de ljusblå. Blev oerhört glad när såg att de hade vunnit borta mot Torsby med 4-0. Hade då vid samma bord ute fyra killar i 19-21 års åldern och jag och jag frågade om någon av dem ville ha en kram och det ville en av dem så vi tog en riktig bamsesegerkram och vi vrålade så att det hördes vida omkring innan jag berättade varför jag var så glad.
Ja, vad hände under matchen? Izabell öppnade målskyttet i den 7:e minuten och det var skönt för de ljusblå med ett tidigt ledningsmål i denna viktiga match. Lovisa Byman drygade ut ledningen en i den 23:e minuten innan Elvira Gustafsson gör 3-0 i den 68:e minuten. Målskyttet avslutades av Izabell i den 75:e minuten.
Gideonsberg är nu serietvåa efter Ornäs som vann över Råtorp men Töcksfors möter ju IFK Kumla idag så det blir en tredjeplats i vinnarhålet efter helgens omgång..
Foto: Torsbys Facebooksida..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar