lördag 20 september 2014

Izzahimovic frälste ljusblått...


Det blev ingen resa till Enköping för mig utan jag fick nöja mig med det näst bästa som var Aston Villa mot Arsenal där Gunners gick från 0-0 till 0-3 på tre minuter och elva sekunder. Hur gjck det i Enköping då? Efter första halvleken som beskrevs som fysisk med ett högt tempo så stod det 1-1 efter att Izabell Rydell slagit in en boll levererad av Kajsa Hall Wistling. Såg Kajsa spela F17 i söndags och jag undrade när det var dax för A-lagsdebut och det blev nu. Andra halvlek slutar också 1-1 alltså slutresultatet blev 2-2 och även denna gång så var det Izabell som gjorde det denna gång framspelad av Darja Andersson. Matchen beskrivs som den bästa denna säsongen så de ljusblå gick från att förlora mot ett bottenlag till att spela årets bästa match. Härligt!!!
Men räckte det här nu att spela oavgjort? Jo, det gjorde det för Östervåla slog Ornäs med 3-1 så nu har ljusblått allt i egna händer nästa helg mot Arboga. Gideonsbergsbloggen skickar ett stort tack till Östervåla. Kom att tänka på när jag skickade ett tackkort till Gimo då de slog IFK Gävle som den säsongen var det lag som ett bra tag tävlade med Gideonsberg i toppen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar