fredag 5 september 2014

Gagnef...


Önskar att jag skulle kunna se matchen mot Gagnef men det blir inte så då jag fick lite logistikproblem.. Vad har jag säga om Gagnef då? Gagnef är det lag som ligger bäst till av mittenlagen då de har sjutton poäng och några andra har sexton, femton och sen Arboga på fjorton. Varje poäng kommer att vara viktig för dem i kampen om att vara med och spela i tvåan efter att serien görs om. Det blir nog inga poäng för dem idag även om det måste spelas om det först och ingen match är vunnen på förhand.
Förra gången de här lagen möttes så vann de ljusblå med 2-0 efter två mål av Izabell Rydell i den 11:e och 62:a minuten. Efter den matchen så följde en svit med fyra raka förluster mot Vattholma, Irsta, Ornäs och VIK innan de vann mot Östervåla borta i första delen av augusti. Sen har det gått bättre med 5-1 vinster mot Arboga och Frövi och en mållös match mot Enköping då de låg på försvar med en fembackslinje och de gick inte till anfall för än i andra halvlek. Är det ett sånt motstånd de får möta idag då behövs murbräckan Evelina Davidsson och kvicka Izabell Rydell som låsöppnare
Det är tråkigt att inte kunna se matchen men jag får spara på konfettin till nästa helg och ägna mig åt att jaga mördarsniglar istället...
Blev just nu nyfiken på deras förutsättningar att komma så bra till att de kan hänga med i nya tvåan och de har matcher b.la mot Vattholma och Irsta kvar. Vattholma är en nyckelmatch då det är en sexpoängsmatch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar