måndag 30 maj 2016

Veckans GIF-lirare: Lovisa Byman...


Måndag kväll och jag känner mig lite seg. Hade gärna gått och sett BK30 spela mot Fanna för det hade varit kul att se deras nya amerikanska men nu får det bli Sverige mot Slovenien på TV istället.
Det är ju min självpåtagna uppgift att utse "veckans GIF-lirare" och förra veckan blev det ingen då jag jobbade då de ljusblå mötte Gustafs men denna vecka var jag på plats och såg dem möta Rimbo.
Var så inne i matchen att jag under första halvlek knappt tänkte på det hela men mot slutet av den så tänkte jag att jag måste hitta någon men då så jag ingen. Började mer funderar i andra och det började att luta åt en kämpare och först så tänkte jag på Izabelle Lundqvist, men även Jessica Leander fanns på tapeten för hennes försvarsinsats. Lovisa Byman fanns också med i mina tankar men det lutade mer åt Izabelle men sen när jag satte mig och skrev om matchen så brukar jag se de situationer jag skriver om för min inre syn och då fanns det bara en och det var Lovisa för hon kämpade hårt och väl och var över allt. Hon krigade på mitt fältet ena stunden för att strax efter vara uppe och jaga boll högt upp. Jag har även minnesbild när hon redde ut något långt bak på högerkanten

Såg att på lördagskvällen så hade VLT en notis där förutom att de stavat Hall med ett l i Kajsa Hall Wistling hade skrivit att Rimbos mål kom i första minuten. Kollade efter på SvFF:s hemsida och insåg att det var där uppgiften kom ifrån. Det fanns en rättningsfunktion där man kunde skriva till VLT om man ville rätta något så det gjorde jag men det tog de ingen notis för i dagens VLT så fanns samma uppgift...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar