onsdag 4 maj 2016

Veckans GIF-lirare: Elin Gunnarsson...


Jag har flera svagheter och en är tuffa BK30-spelare och för mig är Elin Gunnarsson en sån. Elin om du läser det här så är det en stor komplimang. Jag blev glad när jag hörde att hon hade gått över till det ljusblå laget för jag förstod att det skulle tillföra viljestark energi framåt och det är det som behövs. Såg tendenser till det i någon träningsmatch och mot Huge så var det inte mycket sånt spel men mot Bele Barkarby så började först lukta mål med skottet som tog i ribban från högerkanten och sen när hon gjorde det ljusblå kvitteringsmålet med något som från läktaren var svårt att veta om det var skott eller inlägg så kändes det som om skeppet hade kommit i hamn. Ja, jag tycker hon förtjänar att bli veckans GIF-lirare och så får det bli...

Trots den knappa tiden så trillade det in en hel del tips och det här är de inlämnande ( förresten så upptäckte jag att dessa rader inte alls är överskådliga om man läser bloggen genom mobilen )

                                                    Jag       Mr K     Mr O     Mr S

1, Bollstanäs - Huge                        1           1           X           1

2, Gamla Uppsala - Ornäs               1           1           1           1
       
3, Gustafs - Tierp                            1            X          1           1

4, Gideonsberg - Djursholm            1            1           X         1

5, Rimbo - Ljusdal                          2             X          1          2

6, Brommapojkarna - Bele Barkarby 1          1           1          1

Det är alltid roligt med Svenska cupen för att där får lag som inte vanligen möter varandra i samma serie tampas så att man kan se hur de står mot varandra. Igår mötte Rävåsen och Örebro SK Söder varandra två lag som de ljusblå har tampats med för några år sen och den matchen slutade 1-2 där hemmalaget hade en 1-0 ledning som de tappade. IFK Lidingö föll mot Rimbo med 0-2 och Tyresö föll mot Bele Barkarby med 2-4 efter förlängning. Lite kuriosa är att Sara Lindberg gjorde Rimbos mål i den 19:e och 93:e minuten och Bele Barkarbys av Olivia Unghammar i den 56:e, av Moa Jennersjö i den 85:e, av Hannah Backman i den 93:e och slutligen av Victoria Lindström i den 101:a matchminuten. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar