tisdag 10 maj 2016

Ganska snabba ryck med Norra Svealand ett tipset..


Så skönt det är nu när det blivit varmare och det fina vädret gör att man dröjer sig kvar ute. Själv så brukar jag åka förbi stugan efter jobbet om jag inte händer något speciellt precis efter. På väg hem idag så funderade jag på vad jag skulle göra först när jag kom hem, om jag skulle koppla av med något som jag spelat in på TV eller ägna mig åt bloggen. Insåg direkt att jag har ett stort bloggsug så det valet blir lätt och då de ljusblå spelar redan på torsdag kväll så ligger Norra Svealand ett tipset först i röret och nu drar vi igång...

Så här ser mitt tips ut:

1 Tierp - Gideonsberg 1 Hoppas att de ljusblå skräller så att jag får äta upp detta tips. Det vore rätt åt mig...

 2 Bele Barkarby - Bollstanäs 2 Bollstanäs har kommit igång...

3, Huge - Gamla Uppsala 2. Höll på att sätta en etta där på grund av magkänsla men överjaget får råda...

4, Djursholm - Brommapojkarna 2

5, Gustafs - Rimbo 1

6, Ornäs - Ljusdal 2

Tror tydligen inte på några skrällar...

Kan inte lämna matchen mellan Brommapojkarna och Bele Barkarby utan att berätta vilka som var målskyttar där och det dröjde en bit in i andra halvlek innan målskyttet drog igång och det var i den 51:a minuten som Sigrid Persson gjorde 1-0 men i den 64:e minuten så kan Bele Barkarby kvittera genom Daniella Famili. När matchen börjar närma sig sitt slut så trycker Brommapojkarna på målgasen och då är det Sanna Nordlander som gör 2-1 i den 82:a minuten och minuten senare så fastställer Sofia Albertsson slutresultatet till 3-1. Så det var den tre S:en som avgjorde för Brommapojkarna, Sigrid, Sanna och Sofia...

Oj, nu undrar du kanske hur du ska tippa och det ska jag berätta för dig för du kan:

1, Skriva i kommentatorsfältet till bloggen

2, SMS:a om du har mitt nummer

3, Skicka ett tweet om du följer mig på Twitter

4, Skriva på Gideonsbergsbloggens Facebooksida

Rykten går att en ny tippare ska ge sig in i leken...

Foto: Kristina Åhle´n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar