lördag 21 maj 2016

The return of The Kajsa Hall Wistling...


Var ju på jobbet igår och jobbade fram till klockan två och på kvällen så skulle jag till Uppsala så jag mig på gräsmattan utanför huset och tog en power-nap innan jag kollade resultatet i matchen mellan de ljusblå och Gustafs. Det var lätt att tänka att det skulle ha blivit en överkörning a la den mot Huge, ja mot Huge var det ingen total överkörning men ett bättre lag vinner mot en inte lika bra lag och Gustafs är ju ett av lagen som alla förväntar ska vara med i toppen och som fortsatt är den. Såg att matchen hade slutat 2-3 till de ljusblå och att Gustafs vann var ju inget förvånande men att de ljusblå hade hängt med så bra gladde mig där på gräsmattan. Jag var ju helt enkelt tvungen att trycka för att se om det hade kommit någon matchinformation och det visade sig att de ljusblå hade tagit ledningen i den 26:e minuten genom Kajsa Hall Wistling som hade gjort comeback efter en lång tid av skadefrånvaro och att det dröjt hela till den 75:e minuten innan Gustafs kvitterade genom Lovisa Gustafsson som de ljusblå mötte förra året när hon spelade med Avesta/Skogsbo. Här tänker man att den storra darren skulle slå in men minuten senare så ger Elvira Gustafsson de ljusblå åter igen ledningen men sen så vaknar Tabitha Padgett till liv och kvitterar i den 80:e minuten och ger dalalaget ledningen i den 89:e så att de kan åka hem med alla tre poängen. Jag antar att det var stor press från bortalaget men jag tycker det här visar att de ljusblå verkligen har i division ett att göra. 2010 var Gustafs nykomlingar i Norrettan som det hette på den tiden och sen dess har de hållit sig på en hög nivå så att få 2-3 mot dem är en resultatmässig bedrift som lovar gott inför framtiden. Hoppas Kajsa få fortsätta vara skadefri för de ljusblå behöver en bred trupp...

Läs vad Gustafs skriver om matchen:

http://www.laget.se/GUSTAFSGOIF/news/4601441/2-X-Vasteras

Läs vad Dalademokraten skriver om den matchen:

http://www.dalademokraten.se/div-1-dam/norra-svealand/gustafs-upp-i-serieledning-efter-slutminutsdrama

Läs vad VLT skriver om matchen:

http://vlt.se/sport/fotboll/1.3893453-mittbacken-utbytt-da-kollapsade-gif

Läser där att Felcia Jingmyr Steiner blev skadad och fick bytas ut. Gideonsbergsbloggen önskar ett snabbt tillfrisknande. Krya på dig Felicia!!!!

Bilden är från när Kajsa med veckans GIF-lirare i maj förra året..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar