onsdag 29 april 2015

Veckans hedersomnämnande: Ellenor Nogelius..


Satte mig till rätta på Swedbank Park i lördags och fick från start se en underbar fotboll som bara fortsatte och fortsatte, ja den mattades av något i andra men det gjorde inte målproduktionen. På högeryttern fick jag se Ellenor Nogelius och jag blev glad, dels för att se henne igen och dels för att hon gjorde det bra. Förra säsongen så började hon som ytterback och trots att hon är inte så stor så gjorde hon det bra. Jag brukade säga om henne att "det gäller bara att få fram en fot i rätt tid". Sen försvann hon från A-lagsuppställningen men jag är glad att hon är tillbaka för det är där hon hör hemma för hon har så mycket att tillföra laget. Jag upphör inte att njuta av hennes spel och även om man har henne på andra kanten så synts det lång väg att det händer något där hon far fram. Ja, jag började med att njuta och tänkte att det där är bra men sen så blev det ännu bättre när jag fick se henne göra ett mycket snyggt mål när hon lyfter bollen över målvakten med en mycket fin kontroll. Det var bara Izabells hattrick som puttade ner Ellenor från att bli "Veckans GIF-lirare" och hade Izabell bara gjort två så hade saken varit biff för Ellenor men nu blev det ju tre. Det känns bra att ge henne ett hedersomnämnande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar