söndag 12 april 2015

Kan man få se fyra ljusblå spelare så blir matchen intressant...




Direkt när jag var klar med mitt uppdrag så satte jag mig på cykeln och pinnade ut i blåsten till Hamre IP för att se Västmanlands F16 spela . Trodde nästan hela matchen att det var Örebro de mötte men pratade med en förälder i till en spelare i motståndarlaget och hörde efter var dottern spelade och att hon spelade i Knivsta. Jag tänkte för mig själv att de ligger ju inte i Örebro län och lite senare så överhörde jag honom prata med en annan förälder och insåg att det inte var Örebro de mötte men lite googlande på mobilen fick mig att bli varse om att de var Uppland de mötte. Mitt misstag berodde på att F15 tidigare under dagen mött Örebro. Men denna långa ingress så kan du nu trycka på läs mer och läsa om matchen...mot Uppland F16:


De ljusblå spelarna som jag fick se var Matilda Hotti, Linnea Söderberg, Emma Bramming och Cecilia Bahar. Kände på egen hand igen Cecilia men fick fin hjälp av en förälder att identifiera de övriga.. Det var kul att se fotboll i allmänhet och ha ett öga på ljusblå spelare i synnerhet.
Matchen drog igång och det kändes att Uppland var ett bättre lag men i början så märktes det inte så mycket men i den 7:e minuten så kunde de göra 0-1. Emma kom till ett skott som gick över mål och det man kan säga om Västmanland var att de låg bra i positionerna men Uppland hade ett övertag, hade ett bättre passningsspel som var snabbare och de var mer kreativa. De började också komma runt på kanterna. Västmanland hade svårt att skapa framåt och Cecilia kom inte till sin rätt



Det var kul att se Linnea och det var roligt att se henne bli lite offensiv, men hon slog lite senare bort en passning rätt in i plan från sin backpostion så att de höll på att bli farligt. Västmanland hade svårt att få till passningsspelet men Uppland hotade då och då och det var riktigt nära när Västmanlands målvakt blev rundad men hon kunde till slut knipa bollen. Emma gick till attack framåt och fick en frispark med sig och laget lyfte upp och de höll sig uppe ett tag innan de föll tillbaka igen. Västmanland tände till och jag tyckte det var riktigt roligast att se Linnea spela. Uppland hade ett bra skott utanför och lite senare ett friläge men en back kunde reda ut.

I början av andra halvlek så började Västmanland bättre och de hade ett snabbare och bättre passningsspel och de tog tag i matchen. Matilda lyckades tappa boll och en Upplands-spelar satte av mot mål men sköt som tur var utanför och jag kände mig mycket tacksam för att den inte gick in. Att de var ljusblå spelare på plan att jag verkligen kände mig genuint intresserad av den. Uppland hade matchen men Emma lyckades ta bollen från en Upplands-spelare högt upp och försökte ta sig in mot mål men det avstyrdes vid straffområdesgränsen. I den 49:e minuten ( ungefär ) så gjorde Upplande 0-2 men strax efter så hade Västmanland ett läge för reducering men Upplands målvakt redde ut det hela.



Tyckte Västmanland stod upp bra och Uppland fick passa upp men så gick proppen ur och Uppland tog sig fram för lätt och målen började trilla. Bland annat så fick jag se en välplacerad nick och bollarna ven verkligen. Jag tappade fokus för hur kul är det se laget som jag tack var några ljusblå spelare höll på ( Matilda byttes ut i andra) helt tappa matchen. När jag lyckades koncentrera mig igen så såg Linnea vara igång och vara väldigt aktiv och då kändes det lite bättre. Trodde att matchen slutade 7-0 men jag hörde någon spelare prata om 6-0 så något av de mål som jag trodde var mål måste ha blivit underkänt....

Roligt att se några av de ljusblå spela fotboll om än i röda tröjor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar