lördag 25 april 2015

Veckans GIF-lirare: Izabell Rydell..


Izabell var på hugget igår och gjorde 1-0 igår redan i den 13:e minuten. Jag hade någon annan som imponerade på mig på sin position som jag hade på gång att vilja ha till "Veckans GIF-lirare" men så går Izabell och gör hattrick så då får det andra stå tillbaka men jag ska försöka återkomma till den andra senare i veckan, så stay tuned to your favorit chanel 101.1 Radio Gideonsberg så att säga ( det där var bara ett uttryck jag hittade på i farten men vet, en dag kanske ). Nu blir du nyfiken över vilken den andra spelaren var va? Det var precis det som var meningen..
Åter till Izabell som jag tycker verkligen har utvecklats som passningsspelare där hon förra säsongen skulle ha gått själv så passar hon och ändå gör hon hattrick.
Tycker hela laget hade växlat upp som lag och jag ska sluta att jämföra med premiären mot Vattholma förra säsongen ( det här är sista gången jag kommer att nämna den, tror jag ). De har inte bara växlat upp en växel utan flera. När jag läste Kristian Mangs tala om serieseger i VLT så tänkte jag "ja, ja, det finns flera bra lag, t.ex Ornäs", men efter gårdagens match så ser jag det inte som omöjligt. Det gäller bara att det ljusblå laget med sina fina nya turkosa värmeställ inte tänker att man vinner en match sig av sig själv, men fortsätter de att spela som igår fulla av energi och uppoffrande så kommer det att gå. Ja, matchen mot Ornäs blir värdemätare för jag tror fortfarande att de har något på gång där uppe.
Vaksala som spelade ut de ljusblå i kvalet har fått en trög start i division ett med 4-0 mot Tierp i premiären och igår så förlorade de med 6-1 mot Täby, så det är inte så lätt att gå upp. Fortsätter de ljusblå att spela så här som de gjorde igår så är de redo för division ett. Fattar inte att de har kunnat att växa så mycket detta ljusblå lag..
Oj, nu blev det mera om annat än om Izabell, men vad hjärnan är full av det skrivs i bloggen..
Ja, vi tar väl favoritbilden..
 Visst blir man glad när VLT uppmärksammar detta fantastiska lag?
Här är länken:

http://vlt.se/sport/fotboll/1.2946575-16-aringens-show-i-premiaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar