måndag 27 april 2015

Saporem starter...


Ja, det är vad ordet "smakstart" blir på latin om man använder Google translater och det var verkligen en bra start på serien med en 8-2 vinst. Det måste skapa en känsla av oövervinnlighet men ingen är oövervinnerlig. Hoppas kunna ta mig upp till Gagnef och se fortsättningen. Jag hade fullt upp efter matchen och till söndag kväll så jag hade inte haft tid att stanna upp och smälta allt och ni får tycka att jag är larvig men när jag stannade upp och lät allt sjunka in så blev jag lite tårögd av att känna att jag är med på ett hörn och berättar om vad som händer. Ja, ni får tycka att jag är larvig...



Ornäs slog Gagnef hemma med 2-1 och vi får se om jag har för höga tankar om Ornäs med de har en vinst och tre poäng. Det ska bli intressant att följa vad sammarbetet med Forssa BK kommer att betyda. Det var Emelie Andre Lindenryd som gav bortalaget ledningen i den 16:e minuten med en välplacerad nick efter en hörna men tjugo minuter senare så kvitterar hemmalaget genom Emma Linde´n efter att ha fått bollen serverad till sig i djupet och i den 58: minuten så fastställer Anna Sandin slutresultatet till 2-1

Läs Dalarnas tidnings referat:

http://www.dalademokraten.se/fotboll/div-2-dam/ornas-tog-vantad-premiarseger



Avesta Skogsbo som fick gratisplatsen efter Falu FK:s konkurs slog Töcksfors hemma med 2-1 efter att de tagit ledningen i den 11:e minuten i sitt första anfall som kom efter bortalagets dominans. Efter detta så släppte hemmalagets premiärnerver. Andra halvlek beskriva som ett ställningskrig där hemmalaget drog sig segrande ur striden.

Läs vad Dalarnas tidning skriver:

http://www.dt.se/fotboll/div-2-dam/dromstart-for-nykomlingarna

Vill du ha mera kött på benen så kan du läsa Töckfors referat:

http://www.laget.se/TIFDAMLAG/News/4034412/Avesta-Skogsbo-DFK-Tocksfors-IF-2-1



Eda förlorade hemma mot Torsby med siffrorna 1-3 efter att de tagit ledningen redan i den sjätte minuten genom Linnea Bolstad men så kommer bortalaget igång och kvitterar Ida Hallstenson i den 22:a minuten och andra halvleks första minut så ger hon bortalaget ledningen med 1-2 och slutresultatet så fastställer Rebecka Johnsson nio minuter senare..



Jag hade chansat på att Råtorp skulle slå IFK Kumla men det blev tvärt om då det var Kumla som vann med 2-0  på bortaplan efter det att Emelie Cederstrand gjort 1-0  i den 25:e minuten och Josefin Norin gjort 2-0 i den 62:a matchminuten

Länk till Sydnärkenytts artikel:

http://www.sydnarkenytt.se/kumla/artikel/damseger-i-premiaeren#.VT6CRNLtmko



Foto: Kristina Åhle´n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar