fredag 24 april 2015

Så var det äntligen dax...


Så var det äntligen dax för seriepremiär och jag har lite funderingar. Förra säsongen så mött de ljusblå Vattholma i första omgången, ett lag som hade fått en friplats i tvåan, som kämpade väl i den matchen men som inte hade så mycket framåt. De kom mera igång senare på säsongen och jag tänkte då att det var tur att de ljusblå mötte dem i första matchen. Lite speciellt med den matchen var också att Jessica Leander och Elvira Gustafsson var upptagna på annat håll och jag kommer ihåg att Maria Rodriguez kämpade hårt på mittfältet och att Izabell Rydell gjorde det ända målet. De ljusblå hade spelet i första men tappade i andra...
Det här får en att fundera på dagens match och en sak är säker och det är att Lillån är ett bättre motstånd än vad Vattholma var så här får man inget gratis. De har vunnit de tre sista träningsmatcherna ( kan inte utläsa hur det gick i de övriga på deras hemsida) och förra helgen så vann de mot division två laget Värmbol med 2-1, helgen före så slog de division tre laget Sturehov med 4-1 och i slutet av mars så slog de division två laget Hällbybrunn ( som kvalade upp till ettan förra säsongen men lite de ljusblå föll på mållinjen ) med 1-0.
Som ni ser så är det ett helt klart bättre motstånd, men som jag har skrivit om tidigare så ser jag de ljusblå som ett vassare lag framåt och att jag är väldigt nyfiken på hur det kommer att se ut på mittfältet...

På jobbet är jag ansvarig för att vi är del av en kateterstudie som jag fick ta över när en kollega slutade och jag gör det för jag vill det. Fick en presentkort som ett litet tack och som går att använda i City egentligen helt onödigt då jag inte gör detta för pengar, men nu i veckan kom det till pass när jag var ner på stan och skulle handla konfettirör så när ( inte om ) de ljusblå gör mål idag så kan ni veta att firandet är sponsrat av ett vetenskaplig studie...

På tal om mitt jobb så kommer jag att ordna en fotbollsresa från mitt servicehus till Önsta IP när det blir varmare. En som jag hoppas får med att en man som har haft ett tryckeri och han berättade för mig igår att när Gideonsberg bildades kom den som gjorde detta ( har glömt namnet ) och ville trycka medlemskorten hos honom, men när det var dax att betala så tyckte mannen som ägde företaget att det var så fint gjort att starta en fotbollsförening på Gideonsberg att han bjöd på kostnaden...

Det inlämnade raderna ser ut som följande ( hade i går lyckats växla vem som hade lämnat in vilken rad ) :

                                                         Jag        Mr S     Mr K    Mr P

1, Ornäs-Gagnef                                 1            X         X          1

2, Gideonsberg-Lillån                        1             1          1          1

3, Eda-Torsby                                     2            X          2         X

4, Avesta-Skogsbo- Töcksfors           2             X         X         2

5,  Råtorps IF-IFK Kumla                  1             X         1         X

Härligt att VLT skriver inför serieuppstarten:

http://vlt.se/sport/fotboll/1.2945330-gamla-storklubben-siktar-uppat-igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar