fredag 17 april 2015

Gideonsberg kommer inte att spela lika dåligt som Djurgården...


Nu känns det som att fotbollssäsongen börjar, jag inte för de ljusblå för det är nästa helg men i stan för idag så premiärspelar BK30 mot Älvsjö och jag har tänkt mig att gå och titta. Var igår på Allstar för att se Djurgårdens match mot Kalmar FF för jag har haft ett sug efter att se dem så det har blivit på sportbar och på PPV, men det känns som om det suget kommer att avta för de spelad inte bra igår men ändå vann de. Jag tänkte för mig själva att "kommer BK30 spela så här dåligt imorgon så kommer jag att dö", men det kommer jag ju naturligtvis inte att göra. VLT hade en artikel igår om BK30 inför premiären där de intervjuade tränaren som berättade att målsättningen i år inte är serieseger utan att komma femma. Det känns nog realistisk då de verkar ha tappat lite spelare och inte fått in av samma kvalite´. Det ska bli verkligen intressant att se dagens match.
Ja, en sak är säker och det är att de ljusblå inte kommer att spela lika dåligt som Djurgården gjorde igår...

PS. Jag och mina kompis blev indragna i ett musik och sport-quiz igår där vi tack vare en av mina kompisar spetskunskaper så slutade trea ( se bilden ). Ja, då gick man in i helgen som medaljör. För övrigt så uppskattade mina kompisar att det var världspremiär på någon ölsort från ett lokalt bryggeri och de sålde smakprover på detta och på andra av deras produkter. Själv uppskattar jag att det är världspremiär på den lokala fotbollen DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar