lördag 18 april 2015

Tjena BK...


När jag cyklade till Ringvallen så hade jag den där känslan att jag inte visste hur det skulle gå för vilken form höll BK30 och hur bra var Älvsjö? Hoppades på att BK skulle vinna men jag trodde inte de skulle dominera. Tyckte när VLT presenterade startelvan så såg den svagare ut men när man väl kollade på laguppställningen så såg den ganska lika förra säsongen- Vilka spelaremed ljusblått förflutet hittades i startelvan? Cassandra Korhonen. Nicole Modin, Maria Fjellman och till skillnad från VLT:s uppställning så startade till min stora glädje Maria Rodriguez. Vilka jag önskade hade spela i ljusblått? Ja, det vore väl Ellinor Norin, Hanna Helg, Alva West och Nasrin Rashidi Rik.
Tryck nu på läs mer för att läsa om matchen:


Matchen började i ett rasande tempo men inget av lagen kopplade greppet om den. Det märktes att båda lagen var taggade till tusen men det skapades inga målchanser för än Nicole fick till en nick från nära håll men en back var i mellan och ett par minuter senare så måttade Maria ett skott från en position utanför straffområdet men det gick utanför. Hade ingen aning vilken känsla matchen skulle ge mig men ett tag kändes det som om jag såg Maria mot Älvsjö för jag kunde inte släppa mitt fokus och det var så roligt att se henne spela. Hon högg högt, var igång och hade bra rörelse.



Det kändes lite som om lagen tog ut varandra och ingen av dem kom hela vägen fram utan det tog stopp, men BK kändes som det lite bättre laget. Av någon anledning som jag inte kan förklara så började jag nästan hålla på Älvsjö. Älvsjö började jobbade sig närmare och BK fick till ett låg skott från sidan vid straffområdesgränsen. Det kändes som om Älvsjö hade kommit in lite mera i matchen. Måste få säga att jag bara älskade när Maria fick bollen. Älvsjö fick till ett skott från straffområdesgränsen och de fortsatte att jobba sig närmare. Mot slutet av den första halvleken så kom Cassandra fri med målvakten som var långt ute men det blev inget farligt av detta...

Tidigt i den andra halvleken så serverades Cassandra en fin djupledsboll på vänsterkanten och satte fart men det tog alldeles för lång tid att fylla på så det blev inget av detta utan bollen gick till en hörna där någon BK-spelare fick träff på bollen ganska nära mål men det var ingen bra träff utan bollen gick utanför. Tempot var lägre än i första halvlek och det var ingen riktig struktur i matchen. BK:s amerikanska målvakt fick göra sitt första större ingripande i den 49:e minuten vid en hörna. Snart fick hon tippa bollen över mål efter det att en Älvsjöspelare fått till ett konstigt skott som höll å att studsa över målvakten.



BK30 måttade ett fint inlägg som nådde en ren Nicole som tyvärr inte fick någon bra träff utan bollen gick strax utanför. Det var nu hetare vid BK-målet och tufft var det på plan och det var hemmalaget som stod för den varan. Älvsjö fick nu sitt bästa läge när ett skott avlossades från vänster och gick i en båge men det gick strax utanför. Nu smällde det till och i den 65:e minuten så fick Älvsjös Marianne Harnes bra tryck på bollen och det stod nu 1-0 och en minut senare på en hörna med mycket folk i straffområdet så kunde hon göra 2-0 till gästerna.

BK försökte ta tag och trycka på och en djupledsboll nådde Cassandra men Älvsjös målvakt var bra med ute. Nu byttes Jennifer Forsman in och jag reflekterade på att jag saknades VLT:s reportage som de brukar att göra om henne varje år. Älvsjö kom fri med BK:s målvakt men denne gjorde en fin insats för där var det mycket närma ett nytt mål. Älvsjö hade fint spel och jag hörde någon Älvsjösupporter summera BK30 med att "de inte någon spelide´men att nummer nio var bra (alltså Cassandra) men hon hade inte mycket att jobba med". BK fick till något bra anfall men det var närmare 3-0 än 2-1, men de lyckades skapa lite press någon kortare stund i alla fall men Älvsjö blev aldrig hotade..



Tog bara Maria-bilder...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar