tisdag 14 april 2015

Maria Rodriguez till BK30...


Då är den äntligen klar, Maria Rodriguez övergång till BK30 efter att den har dragit ut lite på grund av att det skulle komma över en som övergångspengar. Kom in på detta med någon som är engagerad i en av BK30:s seriekollegor som uttryckte förvåning över att det fortfarande finns övergångspengar på den här nivån. Huvudsaken är att det är klart och Maria Rodriguez får spela för det nöjet vill jag inte att det ska varken tas ifrån henne eller publiken.
Hon kom ju första gången till Gideonsberg säsongen när A-laget lades ner så den blev inte så lång och det var roligt att hon vågade att satsa på att spela i ljusblått en gång till. Hon betydde verkligen mycket förra säsongen och jag kommer ihåg första matchen borta mot Vattholma när hon verkligen var ett ankare på mittfältet. Ett annat minne var när hon spräckte nollan borta mot Frövi efter en fin djupledslöpning och fick en passning av Izabell Rydell som hon förvaltade fint. Maria betydde jättemycket förra säsongen, alltid och det syntes speciellt när Elvira Gustafsson var borta. Hon är en verklig kämpe och även de gånger som de ljusblå spelade dåligt så var hon bäst på plan..
Vill verkligen önska henne lycka till i BK30. Har tänkt att se premiären men sen så vet jag inte hur det blir för det brukar bli ganska mycket ljusblå fotboll, i alla fall sen förra sommaren när denna bloggs inriktning och mitt intresse fick bestämma. BK30 skriver att hon bara har tränat några veckor på grund av att övergången dragit ut på tiden men jag hoppas att jag får se henne på lördag...
Kommer ihåg att förra säsongen så blev hon MVP i denna blogg och det kommer att bli ett tomrum. Vem kommer att ersätta henne? Jag tror att det blir Amilia Högbacka men det blir väldigt stora skor att fylla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar