tisdag 28 april 2015

Västra Svealand två tipset...


Det här skrivs sent tisdag kväll och jag försöker varva ner efter att ha sett den nya Avengers-filmen. Men nu flyttas mina tankar till mina ljusblå superhjältar som slog Lillån med besked. Pratade med en kompis som hade pratat med Kristin Mangs idag (tisdag) som han hade sagt att han måste få dem ner på jorden igen och det behövs för vilken seger det var. Funderade lite på bortamatchen mot Gagnef och där är det nog gräs som gäller om det är samma plan som sist och det kanske inte går att spela samma spel som på konstgräs, men de ljusblå fixade det bra förra gången de var där fast hemmalaget försökte bjuda på motstånd. Ny går jag händelserna i förväg för den här bloggen skulle egentligen bara handla om veckans tips som ser ut så här, men ni förstår vad min hjärna är full av då jag inte kan servera ett tips utan en rejäl utvikning. Så här ser mitt tips ut och jag funderar på hur ditt ser ut. Jag fick ju flest rätt i förra omgången men det finns tippare som flåsar mig i nacken och det är kanske är du som slår mig på fingrarna denna vecka:

1. Gagnef - Gideonsberg 2 Say no more

2, Töckfors - Ornäs 2 Tror att Ornäs fått upp farten...

3, Torsby - Avesta 1 Ja, det där känns troligt...

4, Lillån . Råtorps IK 1 Lillån är revanschsugna och de hade ju en bra målskytt...

5 IFK Kumla - Eda 1 Vi får se om Kumla följer upp med en hemmavinst...

Visst är det svårt, men man måste ju försöka och speciellt jag för det är ju min blogg. Men utmana mig du för jag vill inte vinna på W.O, för finns det något tråkigare än W.O förutom den som gjorde att de ljusblå gick upp i tvåan då Romfartuna inte kunde spela mot BK30...
Lämna i det per SMS om du har mitt mobilnummer, på Gideonsbergsbloggens Facebooksida, på Twitter om du följer mig där eller i kommentatorsfältet och jag lovar att inte blanda ihop några tips...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar