måndag 6 april 2015

Gnesta blev VIK..


Ännu en utvikning från bloggens tema som började på långfredagen när jag blev sugen på fotboll. Funderade först på att åka till Eskilstuna och se det svenska landslaget möta Schweiz och jag tänkte att det får mina föräldrar och min syster köpa att jag åker dit istället för ännu en dag av påskfirande men jag tyckte att tågtiderna inte passade med mitt jobb så det blev Djurgårdens match mot Elfsborg i Pay-per-view istället. Hade även spanat in att IFK Västerås skulle möta Gnesta idag och jag hade ju sett de lagen träningsspela förra året så jag tyckte att det skulle kunna att möta mitt fotbollsbehov så jag drog dit. Tryck på läs mer för att läsa om matchen:


Tyckte i början av matchen att IFK Västerås hade ett bra grundspel, att det var en bra intensitet och att Gnesta var ett helt ok division fyra-lag men så tyckte jag att det var något som inte stämde för visst var Gnestas tröjor lite lika VIK:s och när en spelare sprang emot mig för att hämta bollen för ett inkast så var det inte VIK-loggan jag skymtade och så började jag känna igen spelare och efter lite googlade så var det 100% säkerställt att Gnesta var utbytt mot VIK. Det tog ungefär en halv halvlek att helt säkerställa det och ungefär då så tog VIK över matchen utan att skapa några chanser utan det var istället IFK som gjorde 1-0 i mot slutet av halvleken då de stack upp.



I andra halvlek så dominerade IFK första kvarten innan VIK tog in och mera över matchen men inte lika mycket som när de tog över i första och IFK hade fina perioder med bra spel när de kom långt upp i plan och kunde skjuta mot mål. VIK kivtterar i den 51:a minuten och i den 78:e minuten så ger Nemat Oday VIK ledningen och fyra minuter senare så faststället hon slutresultatet till 1-3. Det skulle inte förvåna mig och det var hon som gjorde deras första också..

Helt säkert så kommer IFK att få en bra division tre säsong för det såg bra ut, de hade bra grundspel, passningsspel och skapade chanser. Funderade över VIK och hoppades att det var spelare borta för att det är påsklov för det spel jag såg på plan skulle inte fungera i division ett och då skulle det bara bli att ringa Jatta Aalto om man vill hänga kvar. Jag tror inte att Örebro SK Söder har något att oroa sig för inför seriepremiären om två veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar