söndag 19 april 2015

Åh, vad härligt med F17!!!


Att försöka se så mycket ljusblå fotboll jag kan är min livsdevis men i år så har jag  hållit mig borta från A-lagets träningsmatcher på bortaplan och de som inte riktigt passade in men snart så drar ju säsongen igång och då blir det ju andra bullar av. Såg att F17-laget skulle träningsspela på Swedbank ikväll och då var det svårt att hålla sig borta för dels för att det är kul att se vad de ljusblå formerar bakom A-laget och dels så kände jag att jag verkligen behövde fräscha upp dem igen så jag får mera koll. Jag har hunnit tappa en hel del namn sen förra säsongen och det måste ju åtgärdas.
Tryck nu på läs mer för att läsa om matchen:


De första fem minuterna av matchen så hände det ingenting och det första som egentligen händer i matchen är att Barkarö tar ledningen med 0-1. Strax efter så får Cecilia Bahar ett friläge som hon skjuter på målvakten. De ljusblå börjar så småning om att försöka att bygga upp sitt spel, de börjar komma igång och spelar fram bättre. Cecilia kommer till ett inlägg från vänster som Emma Bramming får iväg ett skott på. Ett gott tecken var att jag började att känna av adrenalinet. Ett tag så blir det lite mer ljusblått än Barkarö men gästerna kommer till ett anfall som avlutas med att Wilma Reinitz Lundberg i målet gör en fin fotparad.



I en situation så blir det riktigt rörigt i det ljusblå straffområdet men de kommer undan med blotta förskräckelsen. Cecilia testar skottlyckan men så tappar de ljusblå spelet igen men så tänds hoppet på vänsterkanten där där Alina Hede´n spelar in bollen till Cecilia vars skott går utanför. Strax efter så lyckas Alina så när spela fram en annan ljusblå spelare som jag tyvärr inte vet vem det var ( jag ska lära mig alla ). Alina var bra på sin vänsterkant och började att komma runt där. Mitt intresse för matchen hölls verkligen uppe. Spelet hade nu kommit igång mera och tempot hade ökat något men i den 33:e minuten så kan Barkarö dryga ut sin ledning till 0-2 då en av deras spelare tar sig igenom det ljusblå försvaret utan att någon satt press på henne.

Hörde på läktaren att Alina fick beröm för sin bollkontroll och jag kan inte annat än att hålla med. Har inte upptäckt hennes kvaliteér tidigare men idag så lyste hon. De ljusblå försökte nu att spela sig igenom Barkarös backlinje och det offensiva började att se lite bättre ut. En boll söker sig ut till Alina på vänsterkanten och kom kommer till skott som går rakt på Barkarös målvakt. Barkarö får till ett långskott som Wilma kan plocka ner. De ljusblå får till lite tryck men i den 43:e minuten så kan Barkarö ta sig igenom och göra 0-3. Innan halvleken är så spelar Alina fram jag tror det var Cecilia vars skott går utanför.



I andra halvlek så kommer det ljusblå laget ut med mer energi, de är snabbare och jag tycker spelet lyft sig för b.la så får någon till ett riktigt bra inlägg från högerkanten istället för som i första där det var mera tvekan. Det är nu nära 0-4 men den anfallande Barkarö-spelare trucks i sitta stund undan av Emma. De ljusblå spelar rejälare och det är mera tryck. Linnea Söderberg visar sin fina teknik och lägger fint in bollen i straffområdet. I den 51:a minuten så kan Julia Revensjö spela fram Cecilia till 1-3 och det vankas mer då de ljusblå spelar med energi och fart. Cecilia kommer till skott och returen så kan nyförvärvet just från Barkarö, Klara Henriksson sätt in i målet till ställningen 2-3 och nu har det kontakt. I den 56:e minuten så seglar en inlägg in som ingen får undan och det är nu kvitterat.

Det är bra spel och Cecilia kan spelas fram och Barkarös målvakt är tvungen att tippa till hörna på där Cecilia får en ny bra chans.. Det är nu en ljusblå press och de har fått igång passningsspelet. Emma kommer i full fart på högerkanten och så när så schabblar Barkarös målvakt in den. De ljusblå har ett fint flyt i spelet, det är full fart och jag bara njöt. Linnea visar på ett bra försvarsspel och hon är full av energi och hon är inte bara en försvarsspelare utan hon passar fint fram Cecilia som trycks ner i straffområdet men helt schysst. Cecilia kommer fri i straffområdet och har god tid på sig men skottet går utanför

Barkarö kommer inte till många anfall men när de väl gör det så bryts det av Matilda Hotti. Jag gillar det ljusblå passningsspelet som är bra och man ser att det finns en tanke bakom. Den ljusblå dominansen i andra halvlek är så stor att det dröjer trettio minuter innan Barkarö får till sitt första skott på mål. De ljusblå  har fin press och Cecilia spelas fram och hon spelar snett inåt bakåt och skottet som följer går strax utanför och det dröjer inte länge innan det laddas igen. I den 87:e minuten så kan Cecilia framspelas och fastställa slutresultatet till 4-3. Vilken vändning!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar