fredag 20 december 2013

www.wwf.se/damfotbollsbloggarfadder

Någon frågade mig lite på skoj i veckan om det här är mellan-Sveriges största damfotbollsblogg och jag svarade att att den nog den största om man ser till någon av de kringliggande länen, men det beror ju på att det inte finns några konkurrenter. Berättade för honom att det finns en i Nyköping och en i Stockholm och han ville ha länkarna. Först letade jag efter den men hittade den inte (det brukade finnas en länk på IFK Nyköpings hemsida), men fick sedan googla bara för att upptäcka att den var nedlagd och att mannen som häll i den hade gått över till att skriva på lokalsporten, vilken är en lokal hemsida för sport i Nyköpingstrakten. Det var väl bra att han kunde börja bevaka det där..
Skulle sen leta reda på Stockholmslänken och det visade sig att de hade säsongspaus, men funderade över sin framtid och de visste inte vad som skulle hända med sidan ( de hade verkligen inte jobbat med layouten)
Visst finns det några som täcker allsvenskan, landslagen och proffsen men på lägre nivå så finns det inte så mycket...

Brukar ibland stöta på Världsnaturfondens reklam för tigerfaddrar och andra skyddsvärda djur, men någon damfotbollsbloggarfadder behövs inte utan jag tyckte att det var en kul rubrik över denna betraktelse...

Sen vill jag tillägga att det finns någon som täcker båda ock som i Örebro och det är ju bra....

Blir också imponerad över Enköpings bevakning av damsidan av fotbollen på deras lokalsport...

Tidningsmässigt så kan jag framhålla Gävle dagblad och ska vi jämföra Örebro och Västerås så har Nerikes allehanda en bättre bevakning...

Ja, det här får bli en liten lördagsbetraktelse...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar