tisdag 17 december 2013

Johanna ansluter till Irsta...


Irsta fortsätter att förstärka inför säsongen 2014 genom att Johanna Åstrand ansluter från Surahammar. På hemsidan beskrivs hon som "en yttermittfältare med bra speed och bra teknik och ett dessutom ett riktigt fint tillslag". Hade det här varit Moresport så hade jag nöjt med mig detta men jag vill gärna höja nivån på bevakningen av division två norra Svealand så jag tog och ringde upp.
Johanna berättar att hon har spelat i Surahammar hela sin karriär och tog steget upp i A-laget redan som 13-14 åring och har spelat där sen dess. När hon började att spela så var truppen där lite åldersblandad men nu är det mest yngre. Det är inte detta som gör att hon tar steget över utan hon känner att hon vill prova på division två. Att det blev just Irsta var att de hade koll på henne och hörde av sig. Hon ska börja plugga i Stockholm och vilket kommer ta sin tid men hon känner ändå att hon vill göra en satsning på division två. Jag frågar lite om hur det ser ut på yttersidan i Irsta och Johanna berättar att hennes första mål är att bli en avbytare, mycket med tanke på att hon ska plugga men det låter som hon är sugen på mera. Jag passar på att fråga om hon har spelat på andra positioner än ytter och hon har även spelat forward men det låter som hon ytterrollen är den hon gillar bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar