torsdag 5 december 2013

Jag...en gillare...

Var på julbord i onsdags kväll och vaknade upp på natten lite sur i magen efter allt jag stoppat i mig. Gick upp och tog ett glas vatten och väl tillbaka i sängen så började jag fundera på hur jag fungerar som åskådare och därmed som skribent. Jag har vetat det här men det är kul att formulera sig.
Min kompis som jag brukar gå på fotboll har väldigt roligt åt mig att jag gläder mig när motståndarlaget gör mål (det gäller inte kvitterings och ledningsmål) och tycker så synd om det är någon i motståndarlaget som skadar sig. Vi kan sammanfatta det i att jag har ett stort hjärta...
Är verkligen en gillare....

Gillar lag: Har Gideonsberg mött ett lag så börjar jag automatiskt få en förkärlek för motståndarlaget efteråt i olika grader. Det som verkligen få mig att gilla lag är när de som IFK Nyköping spelar bra fotboll med en bra inställning eller som Rytterne och deras kämpa inställning då de inte viker ner sig en tum..

Gillar spelare: Ja, först är de lite anonyma men så fort jag får börja få upp ögonen för dem så börjar ganska fort gilla dem. Ibland kan det dröja lite innan man upptäcker dem speciellt om de spelar i backlinjen eller innermittfältet. Inställning gör att allt går fort och inställning märks. Har jag väl börjat att gilla en spelare så fortsätter jag och jag har många favoriter...

Vad jag inte gillar? Oschyst spel på plan..brukar alltid påtala detta när jag skriver om fotboll. Man ska inte medvetet gå in gör att gå för hårt in i en närkamp att man riskerar att skada den motståndaren eller när man gör det. Är ibland lite förlåtande när det gäller det egna laget men inte när det kommer till skada...

Om jag gillar alla lag? En del lag får man inte riktigt relation till eller när de spelar och inte gör sitt bästa. Måste säga att lag som Enskede och Övfre Adolsberg inte har vunnit mitt gillande de sista säsongerna och jag lyckades inte fastna för Brommapojkarna heller.
Ett lag som jag länge hade problem med var AIK, men det beror mest på drägget som hängde på läktaren när de mötte Gideonsberg för något år sen och sen det deras tränare skrev på internet. Har aldrig hört någon säga något så dumt någon gång. Skrev om detta på Moresport och fick genast mothugg. Men med tiden klingade detta av men deras före detta tränare är fortfarande lite i onåd...

Vad jag tycker om Västeråslagen? VIK gillar jag för jag har följt dem några år och gillar deras spel och spelare. Rytterne har jag redan omnämnt. Irsta gillar jag fast jag aldrig sett dem spelat. BK30 då? De respekterar jag som stans bästa lag även om förra säsongen inte var så lyckad. Jag vill ha ett gurklag i elitettan och just nu är det de som har bäst förusättningar om de kommer igång igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar