tisdag 3 december 2013

Vad finns det för förebilder?

Efter att ha skrivit måndagens blogg om F99-ornas framfart i Kungsör så cyklade jag till min stuga för att tömma musfällan. Tänker inte illustrera denna blogg med en bild om vad som fanns i den. På vägen dit så funderade jag lite på vilka förebilder man kan ha om man spelar fotboll t.ex i Gideonsberg. I de små spelarintervjuer man kan läsa på många hemsidor där varje spelare presenteras så kan man läsa om de som spelar för att det är kul och de som vill gå så långt de bara kan gå, men hur långt kan man gå? Är målet att spela i ett topplag i division ett södra Svealand (BK30) eller har man större drömmar? Ja, det hoppas jag men vilka förebilder finns det och vilka har lyckas? Om man tar från mitt historieperspektiv som börjar när Lina Frank sprang på högerkanten så finns det inte så många. Hon förresten provspelade med Umeå för att sen lägga skorna på hyllan och de flesta kommer inte så långt. På tal om det med facit i fickan så var det bra att Amanda Wegerman inte gick till Sundsvall (Åh, nej den här bloggen skulle ju inte handla om BK30). Åter till ämnet: Vilka förebilder finns det?

1, Hanna Ågren gick till KIF Örebro efter det Gideonsberg tillade ur division ett första gången (kommer fortfarande ihåg hur hon satt på gräset när allt var klart att de skulle trilla ur) Fick en helt godkänd karriär där men tyvärr drog hon på sig lite skador. Snörade av sig skorna efter förra säsongen...

2, Jessica Höglander - Tyresö, EM-guld F19 och spelat upp AIK till allsvenskan. Ja, henne har vi inte sett slutet av..

3, Malin Reuterwall - har BK30-förflutet men är ändå värd att omnämna som förebild. Gick till allsvenska Umeå, satt på bänken, nu ordinarie och visst spelade hon U23 i år?

Ja, det här är alla jag kommer ihåg. Kommer ni ihåg några flera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar