onsdag 11 december 2013

The real idrottsgala: Årets mittfältare...


Nej, nu måste vi marschera vidare för annars så kommer vi inte i mål. Funderade på om jag skulle köra backlinje eller mittfält men det spelar ju ingen roll, så vi kör mittfält och årets pristagare blir (det låter som jag planerar er fortsättning blir, ta-da-dam:

Elvira Gustavsson men först visste jag inte vem jag skulle ta men när väl mina tankar föll på henne så kändes det självklart. En stabil säsong och hon har varit med ett tag nu. Det är lite svårare att glänsa på innermittfält men jag tycker hon gör det mycket bra. Framgångar även i länslaget och varit på landslagsläger, jag säger bara en sak...say no more....



För årets Moresport-pristagare (det blir intressant om jag kommer att fortsätta ha denna kategori) finns det inga, tvekan och inga alternativ. Det finns inte ens någon som hotar henne. Hade hon spelat på BK30 mittfält så hade allt sett bättre ut för det laget men nu gör hon inte det utan spelar i Rytterne och heter...

Maria Ljungdahl - vilken inställning, sen är hon lagkapten också. Har inte sett maken till lagkapten heller, jag tänker Premier Leauge. Som en härförare mitt i striden och precis som jag skrev om henne när hon blev veckans spelare på Moresport någon gång i somras att hon inte bara har inställningen för då kan det bli fult spel,men det blir det inte utan hon levererar, Jag kommer ihåg en match i somras där hon var precis över allt och kämpade. Vet ni någon som kan utmana henne? Inte det? Tänkte väl det, ja möjligen Abby Wambach men bor ju knappast i 021-området...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar