lördag 14 december 2013

The real idrottsgala: Årets back...


Ja,så här strax före att tomten knyter upp säcken så ska väl jag passa på att börja försöka knyta ihop min och presentera vinnarna i den näst sista kategorin som är årets back. En back är ju aldrig själv utan en del av en linje där varje kugge är viktigt men ibland så lyser någon igen om att kan vara värd att nämnas i en blogg som denna...

Ja, årets back i Gideonsberg blir Jessica Leander. Ja, hur ska jag motiverad detta? Ja, det är bara att gå dit och titta när snön smälter bort. Har hunnit följa henne lite och det är inte svårt att se att hon har något speciellt. Har inget alternativ...



Årets Moresport-pris går till Rytternes Karin Svarstad som hette Dahlin förut och jag behöver bara blunda för att se årets försvarsinsats gestaltas och det var när Rytterne tog sin första seger i "Slaget om Västerås" och besegrade VIK i en betalj utav knappast tidigare skådat slag. Hur de kämpade tappert i försvaret mot ett anstormande VIK släppte in ett mål ganska tidigt, men fortsatte att kämpa och kunde till slut vända. Ja, det jag absolut kommer ihåg mest från den matchen och kan se framför är hur Karin som var en av dem som hade Rebecka Lundblad Roth på sin kant gjorde ett enastående jobb och var verkligen med och skrev en del av Rytternes historia om succesäsongen 2013...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar