lördag 1 februari 2014

Vilken lördag!!!


Kollade just nu antalet sidvisningar och gårdagen och Gideonsbergsbloggen slog nytt rekord av antalet sidvisningar och det blev 797 stycken, bloggen om matchen mot P18 är den tredje mest lästa sen jag startade denna blogg i september förra året. Ja, jag hade en härlig dag i Bombadier Arena igår och från det jag cyklade hemifrån till dess jag publicerat det hela så hade det gått elva timmar och jag var helt slut i huvudet, men det var så värt det. Somnade direkt efter melodifestivalen och vaknade då ganska tidigt första gången. Tänkte på att spelarna också hade haft en lång dag och läste kommentaren på Facebook-delningen av deras tränare Jarmo Hotti att han som hade varit med hela dagen kunde berätta om vilken press de hade känt på sig själva både från eget håll och från omgivningen och att det spelade in i sista matchen. Ja, två bra matcher så och sen förstår jag att det kan låsa sig när man måste vinna med ett visst antal mål för att gå vidare. Ja, nu har de en månad på att förbereda sig. Tyckte också det var väldigt kul att bekanta mig med laget. Hade ju sett Izabell Rydell i division tre och Cecilia Bahar och Kajsa Hall Wistling när de spelade futsal med Gideonsbergs äldre lag. Nu vet jag vem Wilma Reintz Lundberg är och har sett henne i action i målet, vet vem Kajsas syster Klara är och fick höra gott om henne på läktaren, jag vet vem Melanie Huerta Olivares är, blivit imponerad av Emma Bramming, sett Fanny Hjärtmyr och Josefin Karlsson göra mål. Har inte så mycket minnesbilder av de två sistnämnda och av Matilda Hotti, men så är det när man lär känna ett nytt lag, man tar inte in alla på en gång. Ja, den här bloggen kommer inte att följa F99, ja deras futsaläventyr förstås, men vem vem vet kanske går jag och ser en match eller två för det här var en rolig bekantskap..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar