onsdag 12 februari 2014

VIK:are att se upp med...


Hade det här varit Moresport så hade det här inlägget nog hetat "Veckans spelare" eller möjligen så kunde
den ha hetat "Veckans försäsongsspelare" om jag försökt vara lite kreativ, men jag vill gärna behålla den ljusblå vinkeln för det här är ändå Gideonsbergsbloggen även om den har ett öga på det som händer i de andra föreningarna som spelar i division två norra Svealand, ja då mest VIK och Irsta än så länge även om det var intressant att se Enköping spela i söndags, men lugn vi har bara börjat. Men är det inte en hyllning det också att vara en VIK-are att se upp med för då har man varit mer tongivande och någon att se upp med. Jag tänker i alla fall lyfta fram några. Fick en bild i mitt huvud där jag lekte med tanken att Irsta hade förlorat med 2-1 mot VIK (hur det kommer att gå får vi se) och i omklädningsrummet efteråt så säger en av spelarna till backen som gått bort sig "Läste du inte i Gideonsbergbloggen att du skulle se upp med henne", varav denne svara: "Nej det missade jag men det ska jag göra varje dag" Som ni ser så är det inget fel på min fantasi... :)
Nu till en av spelarna som jag vill lyfta fram från VIK:s träningsmatch mot Enköping och det är Sofia Cederberg som vi hittade i en alldeles ny position då det inte finns några Rebecka Lundblad Roth-ar eller Linda Mollander-ar kvar i laget, dvs de klassiska tongivande yttrarna. Sofia gjorde det mycket bra i första halvlek när hon drog igång anfall på sin vänster kant och var en av dem som skapade de farligheter som uppstod och i första halvlek så var det hon som syntes bäst.
Foto: VIK:s hemsida förstås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar