lördag 22 februari 2014

Mersmak efter alla hjärtans dag...


Ja, nu får ni hänga med på ännu en utflykt för träningsspelandet här hemma har inte dragit igång riktigt men det har mitt fotbollssug, plus att jag hade en väldigt trevlig alla hjärtans dag när jag åkte till Eskilstuna för att se United träningsspela mot mina favoriter Örebro SK Söder som fick öva försvarsspel. Hade inget för mig idag plus detta fotbollssug så jag såg att United skulle träningsspela mot södrerbönornas storasyster KIF Örebro. Det är alltid roligt med fotboll som håller högre klass + att de är kul att se vad Eskilstuna står någonstans inför sin premiärsäsong och även vad KIF står någonstans efter 7-0 förlust mot Linköping och en 5-0 dito mot Tyresö. Det här var en bra värdemätare för bägge lagen så här på försäsongen. Ja, det var inte lätt att ta sig dit för urspårningen gjorde att det blev buss till smedstaden, vilket tog längre tid och ännu längre tid då chauffören började köra mot Köping istället för Kvicksund.
Nu till matchen och tryck på läs mer för att läsa om denna:


Ja, det var ett helt annat motstånd i denna match och det var United som började bäst och kom till flera anfall innan KIF vaknade till. Uniteds målvakt fick verkligen sträcka ut sig på en rökare men strax efter så kom det ett snabbt anfall i den 7:e minuten på vänsterkanten och de etablerade allsvenskarna ledde med 1-0. Matchbilden var nu ganska jämn men KIF var snabbare, starkare, vassare och mer distinkta och hade ett övetag men United var med i matchen och lyfte sig men var inte så vassa.. KIF kom till vassa, snabba anfall men Uniteds var inte alls lika vassa och även om de lyft sig så skakade de inte kexen. I den 37:e minuten så kunde det ha blivit 2-0 men Uniteds målvakt gör en riktigt prakträddning på ett friläge.

I andra halvlek så börjar även där United bäst innan KIF vaknar till. United har i den 54:e minuten sin bästa chans i matchen då de får en hörna som nickas med kraft utanför mål. Efter den chansen så blev det lite mera press från hemmalaget men det ebbade ut ganska snart. Eskilstuna var helt klart bättre än i första halvlek och de hade fått upp farten. Mer spel var på KIF:s planhalva än i första halvlek. Det var mer intensitet i matchen men det skapades inte så mycket chanser åt något håll, men i den 77:e minuten så kvitterar United på en hörna och strax efter så har de en dubbelchans med kexens målvakt långt ute. I den 81:a minuten så fastställer United slutresultatet till 2-1 också det på en hörna. Mot slutet så är det lite mer tryck från hemmalaget..

Om det blir mera utflykter? Det får vi se, men nu till helgen så drar träningsspelandet igång i gurkstan då jag tänker bevaka VIK:s match. Om jag hittade någon favorit? Ja, nr 4 som nu när jag tittade på KIF:s hemsida visade sig heta Susanna Lehtinen och som fann mitt gillande som högerback...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar