tisdag 18 februari 2014

Kvartalsrapport...


Ja, då är det dax för en ny kvartalsrapport. Måste säga att det har varit några roliga toppar sen sista rapporten. Om det som inte är Gideonsbergsrelaterat om man ser till lagen/laget 2014 då fick bloggen om Cassandra mycket läsare men även någon av mina "årets spelare" som måste ha delats i sociala medier för de fick en väldig skjuts. Roligt är det också vilken fart det blev det kring F99-ornas futsal-SM-kval som tack vare länkande från deras egen hemsida och genom Facebook nådde topplaceringar och där två av bloggarna ligger topp-fem av de allra mest lästa.
Nu förra veckan så nådde vi Moreportnivåer tre dagar i raken då det fanns heta bloggar om VIK:s träningsmatch mot Enköping, Irstas nyförvärv och F99 uppmärksammande i VLT följde med i bara farten innan besökarantalet sjönk till mera vanliga siffror. Ja, fick lite bloggarångest då det alltid är kul med många läsare då jag såg vilken skjuts det fick att skriva om VIK och Irsta men jag sansade mig snabbt och insåg att det här inte är en blogg som ska jaga läsare utan skriva om det som är relevant ur ljusblå synvinkel och serien de spelare i.
Kul att dra lite läsare från Örebro-håll nu i lördags efter min alla hjärtans dag utflykt. Det var en utflykt från bloggens tema men samtidigt kan det vara ett tillfälle för andra än gurkor att bekanta sig med bloggen, men det kommer inte bli någon vana att göra för stora utflykter men någon ibland kan jag nog kosta på mig när andan faller på..
Kan också berätta att jag i söndags träffade på Signild Norde´n som varit till Lettland med 47 par skidor där några kom från en ljusblå förälder. Hon hade haft med sig skridskor och någon bob också och det hade varit mycket uppskattat. De har samma vinter där som här så jag tror skidorna kommer att komma till användning först vintern 2014/2015 men då finns de i alla fall där
Ja, så där ser min jobbdator ut när jag loggar in på morgonen och innan jag har hunnit att starta upp datajournalen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar