fredag 14 februari 2014

Hur en fotbollsbloggare firar alla hjärtans dag...


Den här bloggen idag berör inte Gideonsberg på något ända sätt as we know it right now säsongen 2014, så ni får se det som en livsstilsblogg om hur jag firade alla hjärtans dag. Åkte till Eskilstuna för att se det nya allsvenska laget Eskilstuna United möta Örebro SK Söder, ett lag som jag har en varm relation till och som spelar i samma serie som BK30 och Rytterne och har spelat mot Gideonsberg förrförra säsongen (de hann aldrig mötas förra säsongen innan nedläggningen av A-laget). Åkte dit i god tid så jag hann strosa runt lite och känna på staden,innan jag i väldigt god tid tog mig till Tunavallen så att jag hann se slutet på en herrlags träning innan United började värma upp. Efter en stund så kom kexen in och började värma upp och jag kunde direkt se att det är en hel del nya spelare men några gamla favoriter som Sosso Sörqvist och Camilla Erkisi kände jag igen.
Ja, matchen då? Eskilstuna dominans med 1-0 i den 7:e minuten, 2-0 i den 15:e på en retur, 3-0 i den 32:a minuten på en nick efter en hörna. Kexen fick verkligen öva försvarsspel men det här motståndet kommer de inte behöva att möta i sin egen serie. I den andra halvleken så lyfte söderbönorna upp bättre men det var fortsatt United-dominans så hemmalaget gjorde 4-0 på en hörna i den 48:e matchminuten, 5-0 kom på en frispark slagen långt ut från plan i den 73:e minuten och slutresultatet 6-0 slogs in i en av slutminutrarna från nära håll. Eskilstuna och Örebro är inga lag som vi kommer att följa här, men Örebro har helt klart ett bättre lag än förra säsongen och kommer att utmana i topp tre av division ett södra Svealand. Eskilstuna United då? Ja, de har gjort bra värvningar men hur långt det räcker är svårt att sia om, men jag kommer att följa dem med intresse och hålla mina tummar...
PS. Vad är det för målvakt Söder har fått tag på? Helt klart är hålet som Mimmi Paulsson Febo lämnade efter sig när hon gick till Sirius igenfyllt. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar