tisdag 11 februari 2014

GIF 99 i rampljuset...


Egentligen så skulle den här bloggen ha hetat "Gideonsbergsbloggen uppmärksammar att VLT uppmärksammar vad Gideonsbergbloggen har uppmärksammat för länge sen", men det var för långt för att få plats. Nej, jag ska inte gnälla utan vara glad att Gideonsbergs 99:ors framgångar i futsal-SM uppmärksammas på "Ung Sport" i VLT. De är värda den uppmärksamheten. Lät jag lite gnällig där i början? Det ska jag genast sluta med för det är roligt med lite medieutrymme som jag hoppas blir mer i framtiden och tills dess så får ni läsa om det i real-tid här, med glada tillrop...
Ja, åter till artikeln där deras tränare Jarmo Hotti sammanfattar deras gruppspel med orden: "En fantastisk kämpa och laginsats där alla individer bidrog till att klara uppgiften. En dag som ger oss alla mer erfarenhet av att klara press" Var tvungen att kolla om de intervjuat honom men det var taget från hans eget referat på GIF99:ornas hemsida...
Jag skickar med länken:

http://vlt.se/sport/ungsport/1.2379132-gif-till-sm-slutspel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar