fredag 26 augusti 2016

Visst kan det gå...


Var på jobbet förra gången det ljusblå laget mötte Gustafs och jag minns att jag kände mig glatt överraskad när jag läste om hur det hade gått i den matchen, hur de ljusblå hade tagit ledningen i den 26:e minuten genom Kajsa Hall Wistling och hur dalalaget kvitterat i den 75:e minuten för att de bara minuten efter hamna i underläge då Elvira Gustafsson gjorde mål. Vi vet alla hur det slutade med att bortalaget kvitterar och tog till slut hem alla tre poängen efter mål i den 80:e och 89:e minuten. Det matchen visade var att allt är möjligt och om det var möjligt då så borde det kunna vara möjligt nu men ett ännu starkare ljusblått lag..

Till saken hör det att Gustafs som jag alltid sett som ett starkt lag om man nu inte jämför med grannarna Kvarnsveden har haft det lite trögare efter omstarten med en oavgjord match som slutade 1-1 mot Bele Barkarby, en match med samma resultat mot Huge, en förlust med 3-2 mot Huge och nu senast en 1-1 match mot Rimbo. Visserligen så slog de Djursholm med 6-1 mellan Huge och Tierp matchen men de ljusblå är inte Djursholm, tack och lov...

Tycker verkligen oddsen är jämnare nu än någonsin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar